Top 10 SLOGANURI care au devenit legendă

O revistă americană de prestigiu a publicat o colecţie inedită cu sloganurile americane care au sfidat timpul şi au reuşit să intre în istorie. Sub titulatura “ştiinţa sloganului”, publicaţia face cunoscute publicului larg cele mai trainice companii publicitare din toate timpurile, al căror succes se datorează în mare parte unor sloganuri inspirate. Jurnaliştii de peste Ocean oferă şi “reţeta” unui slogan reuşit – “o parte cuvinte alese, două părţi poziţionare a mărcii şi glazura de virtute şi idealism. Oh, să nu uităm şi de un strop de noroc”, scriu aceştia.

Site-ul www.gandul.info prezintă câteva din sloganurile americane care au convins milioane de oameni de-a lungul timpului:

1. CAFEAUA MAXWELL: “Good to the last drop”/ Bună până la ultima picătură (1926 – până în prezent)

Publicitarii au valorificat la maximum replica unui lider de la Casa Albă. Legenda spune că preşedintele american, Theodore Roosevelt, tocmai îşi terminase de băut ceaşca de cafea Maxwell la “Hermitage”, o cafenea selectă, când, entuziasmat, a declarat că licoarea este “bună până la ultima picatură”. Întâmplarea avea loc acum mai bine de un secol, 1907, dar “Maxwell House”, compania care producea cafeaua respectivă, a păstrat sloganul până astăzi. De-a lungul timpului, odată cu apariţia pe piaţă a mai multor competitori, au existat încercări de a modifica anumite părţi din slogan. Varianta “bună” a fost adeseori schimbată cu formule îmbunătăţite, de tipul “mai bună” sau chiar “grozavă”, dar niciuna n-a mers.

2. DIAMANTELE DE BEERS: “A diamond is forever”/ Diamantele sunt pentru totdeauana (1947 – până în prezent)

Acest slogan imprimat de “DeBeer”, unul dintre cei mai mari producători de diamante din lume, este supranumit “cel mai bun slogan al secolului al XX-lea”. Creat în anul inventării tranzistorului şi a apariţiei primului telefon mobil de către de un copywriter tânăr, Frances Gerety, în 1947, fraza a prins imediat la public. De atunci, fraza a fost preluată şi în cinematografie, fiind folosită într-un film din seria Bond, sau în muzică. De exemplu, acum doi ani, Kanye West a lansat hit-ul “Diamonds are forever”.

3. CEREALELE WHEATIES: “The Breakfast of Champions”/ Micul dejun al campionilor (1929 – până în prezent)

“Wheaties” are acelaşi slogan din 1927, când a ridicat un panou publicitar pe care scria acest lucru. Din 1934, atunci când pe cutia de cereale a apărut un atlet – Lou Gehrig, un jucător de baseball al echipei “New York Yankees” – personajul a fost schimbat, dar sloganul a rămas acelaşi.

4. NIKE: “Just do it”/ Fă-o pur şi simplu (1993 – până în prezent)

Sloganul companiei Nike, unul dintre cele mai faimoase din istoria publicităţii, a apărut în cadrul unei întâlniri din 1988. În discuţiile dintre publicitarii de la “Wieden and Kennedy” şi un grup de angajaţi “Nike”, specialiştii au găsit soluţia “Just do it”. Fraza inspirată îi aparţine de fapt lui Dan Weiden, care, vorbind cu admiraţie despre atitudinea proactivă a echipei Nike, ar fi zis la un moment dat: “Voi, cei de la Nike, faceţi ceea ce trebuie”.

5. COMPANIA DE ADVERTISING GOT MILK?: “Got milk?”/ Aveţi lapte? (1993 – până în prezent)

Creat iniţial pentru o companie de procesare a laptelui, în 1993, “Got milk” este probabil cel mai cunoscut şi parodiat slogan. Scopul acestuia nu a mai fost apoi promovarea unei anumite firme, ci încurajarea consumul de lapte de vacă la nivel naţional. Din aceste considerente, după 1993, toţi producătorii de lapte au putut să-l utilizeze. În urma adoptării acestui slogan, s-au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor.

6. COMPANIA DE ASIGURĂRI STATE FARM: “Like a good neighbor, State Farm is there”/ Ca un vecin bun, State Farm este aici (1971 – până în prezent)


De când a găsit formula-magică, “State Farm” nu a mai schimbat-o. În 1969, după ce Uraganul Camille a lovit oraşul Galveston din Texas, un jurnalist a scris un articol despre faptul că cei mai norocoşi localnici au avut o asigurare State Farm şi vor primi despăgubiri consistente. Doi ani mai târziu, compania s-a folosit de articol pentru a crea “Like a Good Neighbor, State Farm is There”. Deşi au trecut aproape 40 de ani de atunci, State Farm încă mai foloseşte sloganul în campaniile sale publicitare şi nu dă semne că ar avea de gând să renunţe vreodată la el.

7. LANŢUL DE MAGAZINE FAST- FOOD McDONALD’s:: “I’m lovin’ it”/ Îl iubesc (2003 – până în prezent)

Alte sloganuri consacrate ale uneia dintre cele mai cunoscute companii din lume sunt: “The closest thing to home”/ Cel mai aproape de casă (1967-1969), /”You deserve a break today”/ Meriţi astăzi o pauză (1971-1975), “It’s a good time for the great taste of McDonald’s”/ Este timpul pentru gustul grozav McDonald’s (1984-1988), “Did somebody say McDonald’s?”/ A zis cineva McDonald’s? (1997-2000), “We love to see you smile”/ Adorăm să te vedem zâmbind (2000-2003). După ce a experimentat 22 de sloganuri numai in Statele Unite, McDonald’s a lansat, în 2003, campania “I’m lovin’ it”, prima campanie globală. La sfârşitul anului, JustinTimberlake a înregistrat o piesă intitulată “I’m Lovin’ It” care a fost folosită de McDonald’s ca temă pentru campania cu acelaşi nume. Contractul i-a adus lui Timberlake o sumă de 6 milioane de dolari, precum şi vânzări-record ale albumului.

8. COMPANIA DE CURIERAT ŞI LOGISTICĂ FedEX: “When it absolutely, positively has to be there overnight”/ Când trebuie să ajungă neapărat peste noapte (1978-1983) …”The world on time”/ Lumea la timp (2009 – până în prezent)

Printre alte fraze reprezentative, marca FedEx, amintim: “Our most important package is yours”/ Cel mai important pachet al nostru este al tau (1991-1994), “The way the world works”/ Cum merge lumea (1996-1998), “Be absolutely sure”/ Să fii absolut sigur (1998-2000), “Relax, it’s FedEx”/ Relaxeaza-te, e FedEx (2004-2008). Sloganurile FedEx au drept obiectiv creşterea comerţului online. La început, se scotea în evidenţă ideea de siguranţă şi livrare la timp, dar, odată cu globalizarea economiei în anii 1990, compania a început să accentueze cuvântul “lume” şi să se centreze pe client.

9. COCA-COLA: “Great national temperance beverage”/ Băutura marii cumpătări naţionale (1906)….”Make it real”/ Transformă(-ţi visul) în realitate (2005)

Compania cunoscută de o lume întreagă a mizat pe o listă lungă de sloganuri. Cele mai vechi includ: ,”Meet me at the soda fountain”/ Haide să ne întâlnim la fântâna băuturilor răcoritoare (1930), “Don’t wear a tired, thirsty face”/ Nu mai fi obosit, renunţă la sete (1933). La fiecare câţiva ani, în funcţie de schimbările survenite în plan social, Coca-Cola pare să ţină pasul cu noile tendinţe şi să găsească un slogan adecvat. Dacă la început, compania obişnuia să se concentreze pe experienţa “unică” a fiecărei sticle de Coca-Cola băute, în ultima vreme, sloganurile par a sublinia ceva permanent şi nedefinit, cum ar fi “Always Coca-Cola”/ Întotdeauna Coca-Cola, scrie The Atlantic.

10. Pepsi: “Twice as much for a nickel”/ Dublu la acelaşi preţ (1939 -1950)…“Every Pepsi refreshes the world”/ Fiecare Pepsi răcoreşte lumea (2010- prezent)

Provocarea fundamentală a Pepsi a fost mereu aceea de a se distinge de competitorul său principal, Coca-Cola, cu gust atât de similar, încât dacă ne legăm la ochi înainte, nu ştim care dintre cele două băuturi avem în pahar. Pentru a compensa şi a reuşi să câştige noi clienţi, compania americană şi-a stabilit drept public-ţintă tinerii şi a mizat pe reclame în care au jucat vedete iubite de o lume întreagă. Michael Jackson, Justin Timberlake, fosta trupă Spice Girls au fost numai câteva dintre celebrităţile care au transmis mesajele “Pepsi”. Printre alte sloganuri care au învins istoria, semnate Pesi-Cola, mai pot fi enumerate: “Come alive, you’re in the Pepsi generation”/ Trezeşte-te, eşti în generaţia Pepsi (1987-1990), “Generation Next”/ Generaţia viitorului (1997-1998), “Something for everyone”/ Câte ceva pentru toată lumea (2008 – prezent).

sursa: www.gandul.info





Etichete:

Comments (2)

 

  1. anatoli.gogu spune:

    nice ))

  2. Vitalie spune:

    Cuvintul potrivit la locul si timpul potrivit intodeuna a adus succes.

Leave a Reply