Chinezii au falsificat magazinele IKEA!

Chinezii au lansat în sud-vestul ţării un magazin de mobilă care arată exact ca o unitate IKEA.


Dacă te uiţi din depărtare, magazinul 11 Furniture din zona sudică a oraşului Kunming din China arată exact ca o unitate IKEA, scrie Reuters. Chiar dacă citeşti logoul, confuzia rămâne. În limba chineză, 11 Furniture (“Shi Yi Jia Ju” ) sună similar cu chinezescul IKEA (“Yi Jia Jia Ju”). Totodată, culorile utilizate sunt tot galbenul şi albastrul, designul încăperilor este similar, la fel ca şi mobilierul. De asemenea, în incinta magazinului chinezii pot lua masa într-un restaurant copie fidelă a celui de la IKEA. Diferenţa constă în faptul că faimoasele chifteluţe suedeze au fost înlocuite cu meniuri pe bază de carne tocată de porc şi ouă.

IKEA are în China 9 unităţi, mare parte din ele situate în zonele bogate ale ţării. Unde nu există IKEA, există 11 Furniture. „Mă gândeam să cumpăr mobilă de la realul magazin IKEA şi să o transport până aici. Am considerat acest lucru prea complicat, aşa că am venit aici, la 11 Furniture”, a declarat o clientă a falsului retailer. Potrivit acesteia, la IKEA, totul este mult mai îngrijit şi curat iar produsele sunt mult mai bine aranjate, astfel încât să îţi dai mai uşor seama de diferenţe.

Acesta nu este singurul magazin care copiază branduri celebre din întrega lume. De altfel, se pare că oraşul chinezesc Kunming este un rai al fake-urilor în materie de centre comerciale. O altă companie celebră care se confruntă cu această situaţie este Apple. Magazine care copiază aproape perfect designul Apple Stores fiind deschise tot în Kunming. „Este vorba de un nou fenomen”, explică Adam Xu, analist pe piaţa de retail în cadrul companiei Booz&Co, citat de Reuters.

Apariţia acestor magazine false, explică analiştii, se datorează în primul rând unei necesităţi a pieţei din China. Practic, consumatorii de acolo sunt extrem de receptivi la ofertele brandurilor celebre, dar nu au posibilităţile financiare de a-ţi cumpăra produse originale. „ Există o cerere pentru produsele şi conceptele vândute de toate aceste branduri celebre”, este de părere Torsten Stocker, analist pe piaţa chineză a Monitor Group. Fenomenul aduce pierderi uriaşe deţinătorilor de mărci originale, aceştia fiind nevoiţi să cheltuiască miliarde pentru a-şi proteja imaginea.

sursa: www.money.ro

CHINEZII NU COPIAZĂ DOAR PRODUSELE APPLE, CI ŞI MAGAZINELE



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Etichete:,

Leave a Reply