Şeful GM: Restructurarea Opel trebuie accelerată

Dan Akerson, şeful General Motors, le-a vorbit americanilor despre situaţia diviziei din Europa a companiei din Detroit. Ramura europeană va trece printr-o restructurare pentru a-şi rezolva problemele de profitabilitate.

Dan Akerson, şeful General Motors, a declarat recent că divizia europeană a companiei trebuie să accelereze şi să regândească restructurarea mărcii Opel. Deşi situaţia GM Europe este pe drumul cel bun, Akerson susţine că piaţa din Europa urmează să treacă printr-un “nor”, în urma căruia vor scădea vânzările. Opel a înregistrat pierderi în ultimii ani, iar cei de la GM Europe încearcă să remedieze problemele prin restructurarea mărcii. Potrivit primelor estimări interne, marca urma să devină profitabilă începând cu 2012, dar socotelile americanilor ar putea fi încurcate de situaţia economică a unor state din Europa.




Uzinele GM din Europa lucrează la doar 80% din capacitate, pe fondul cererii reduse pe respectiva piaţă. Previziunile companiei de a atinge un echilibru între venituri şi cheltuieli ar putea fi prea optimiste pentru anul 2011, având în vedere pierderile de 292 milioane de dolari înregistrate în al treilea sfert al anului curent. Oficialul General Motors a declarat că problemele întâmpinate în prezent în Europa sunt aceleaşi cu cele care au dus la colapsul american al corporaţiei: producţia ridicată şi cererea insuficientă. Aşadar, pe lângă faptul că uzinele europene nu produc la 100% din capacitate, cei de la GM pierd bani şi din cauza vânzărilor slabe.

Dan Akerson a dat exemplul unor competitori din Europa care au început să se adapteze la noua situaţie. Directorul GM a vorbit despre francezii de la Peugeot, care au disponibilizat peste 5000 de persoane în Europa. În timp ce americanii se gândesc la reducerea forţei de muncă, sindicaliştii din Europa îşi anunţă nemulţumirea privind aceste intenţii. Totodată, Akerson subliniază necesitatea companiei de a-şi reduce pierderile şi de a-şi mări marja de profit pentru a putea reinvesti mai mulţi bani în dezvoltarea produselor noi.




sursa: www.automarket.ro cu referință la DetroitNews



S-ar putea să îți placă și::

Goodyear si-a redus pierderile in 2010 la 216 mil....
Fiat Freemont se vinde ca pâinea caldă: 15.700 de ...
STUDIU: Toyota este compania cu cea mai "verd...
Toyota da un ultimatum furnizorilor japonezi: “Sca...
General Motors promite maşina fără şofer până în 2...
Chevrolet, in crestere: Anul acesta a vîndut 1,18 ...

Etichete:,

Leave a Reply