“Greşeala de 400 de milioane de dolari” a fostului coleg de cameră al lui Mark Zuckerberg

Facebook se pregăteşte să fie listată la bursă, miercuri, fiind evaluată la 100 de miliarde de dolari, însă există cel puţin o persoană din anturajul lui Mark Zuckerberg care nu se va bucura foarte mult de acest lucru, scrie Daily Mail.

Este vorba despre Joe Green, fostul coleg de cameră al lui Zuckerberg de la Harvard, care a decis să-şi termine studiile în loc să renunţe pentru a crea Facebook. Această decizie este numită “greşeala de 400 de milioane de dolari” de către Daily Mail, pentru că atât ar fi câştigat Green dacă devenea co-fondator al celei mai mari reţele de socializare.

“Tatăl meu, care e profesor, nu a fost foarte încântat de ideea ca eu să fiu dat afară de la şcoală”, a explicat Green. El a absolvit Harvard şi a lucrat pentru campania prezidenţială a lui John Kerry din 2004.




Zuckerberg (stânga) şi Green (dreapta), alături de alţi doi colegi, în timpul facultăţii

Joe Green îşi prezintă mândru diploma de absolvent al Harvard

Causes, una dintre cele mai utilizate aplicaţii de pe Facebook

Chiar dacă nu a devenit co-fondator al companiei, Joe Green l-a ajutat pe Zuckerberg să creeze predecesorul Facebook, un site numit FaceMash, care le permitea studenţilor de la Harvard să-şi dea note unul altuia, pe baza fotografiilor de profil.

Din cauză că au “spart” site-ul universităţii, pentru a avea acces la galeria foto cu toţi studenţii, Zuckerberg şi Green au intrat în vizorul profesorilor, astfel că acesta din urmă a decis să se retragă, pentru a nu-şi pune în pericol studiile. Prin urmare, Green a decis să nu se mai implice într-un alt “proiect online riscant”, cum a catalogat el ceea ce avea să devină Facebook, scrie Daily Mail.

În schimb, s-a implicat în campania prezidenţială a lui John Kerry, după care s-a reorientat şi a creat mai multe site-uri. În 2007, Green a început colaborarea cu Sean Parker, fondatorul site-ului de muzică Napster şi omul care i-a sugerat lui Zuckerberg să renunţe la cuvântul “the” din numele site-ului “thefacebook.com”.




Green şi Parker şi-au deschis o cafenea la Hollywood şi au creat aplicaţia Causes, care foloseşte Facebook pentru a promova diverse cauze sociale şi politice. Causes a devenit una dintre cel mai folosite aplicaţii ale Facebook, cu 170 de milioane de utilizatori şi peste 50 de milioane de dolari strânşi din donaţii.

Chiar dacă nu se bucură de popularitatea şi averea lui Zuckerberg, Green are destule acţiuni la Facebook, iar listarea la bursă a companiei i-ar putea aduce şi lui beneficii, notează Daily Mail.

sursa: www.gandul.info

 

Etichete:,

Leave a Reply