Cele 10 greşeli care l-ar fi putut aduce pe Mark Zuckerberg la sapă de lemn

Mark Zuckerberg, omul din spatele Facebook, este invidiat de mulţi pentru compania sa şi pentru calităţile pe care le are pentru a o conduce şi a o duce pe culmile succesului. Averea sa, estimată la 25 de miliarde de dolari, ar fi putut să se irosească sau să se piardă dacă Zuckerberg ar comis anumite greşeli. Business Insider a inventariat aceste greşeli ce aveau să-l coste tot ce are pe CEO-ul Facebook, greşeli care l-au adus în situaţii riscante ori neplăcute.




1. Parcat la o benzinărie, Mark Zuckerberg a fost atacat şi ameninţat cu pistolul de către un individ care vroia să-l jefuiască. Spre norocul său, tânărul miliardar a reuşit să se urce în maşina sa de teren şi să fugă.

2. Zuckerberg a insistat să aibă cea mai bună echipă şi a angajat câţiva veterani din domeniu, inclusiv pe fostul director executiv al Amazon, Owen Van Natta. Destinul a ţinut din nou cu Zuckerberg, cerându-i demisia lui Van Natta, directorul care vroia să vândă cât de repede cu putiinţă Facebook. Mark a riscat să se trezească în aceeaşi situaţie ca şi Steve Jobs, când membrii executivi ai companiei l-au dat afară din comisia de conducere pe cel care a pus bazele gigantului IT.

3. Când avea doar 19 ani, Zuckerberg i-a mărturisit unui prieten că toţi studenţii care îi încarcă fotografii, date de contact şi alte informaţii personale pe site sunt nişte “tâmpiţi”. Această conversaţie a ajuns să fie făcută publică ani mai târziu, moment în care Zuckerberg nu mai avea cum să fie atins de o astfel de problemă de imagine.

4. În 2003, când studentul Mark Zuckerberg avea nevoie de bani pentru a-şi pune în aplicare ideea de miliarde de dolari, colegul său de cameră, Eduardo, i-a împrumutat suma necesară. Acesta avea să-l tragă în jos, ba mai mult, se folosea de Facebook pentru a-şi promova propria afacere. Mark a reuşit să ocolească un proces scump şi a ajuns, în final, să îi plătească colegului său de la Harvard 5 miliarde de dolari.

5. La implementarea News Feed-ului, în 2006, Mark a vrut să rezolve singur problema şi a scris o postare ataşată pe blogul companiei, postare intitulată “Calmaţi-vă. Respiraţi. Vă auzim”. Mai târziu, PR-ul companiei l-a convins să rescrie postarea deoarece forma originală ar fi îndepărtat mulţi dintre utilizatori de Facebook.

6. La un moment dat, imediat după lansarea Facebook, el era hotărât să interzică publicarea de fotografii pe site pentru a-l împiedica să ajungă un simplu website de foto sharing. Dacă Sean Parker nu îl determina să-şi schimbe părerea, Facebook ar fi rămas probabil în anonimat, drept un site popular doar studenţilor şi nu ar mai fi ajuns fenomenul global care este în prezent.

7. Sean Parker a intervenit din nou şi i-a “salvat spatele” lui Zuckerberg. În timpul primului an de existenţă al Facebook, moment apropiat de atingerea pragului de un milion de utilizatori, tânărul Mark dorea să lase Facebook pe locul doi şi să se folosească de reţeaua de socializare pentru a pune bazele unei noi afaceri. Ar fi putut să rateze să fie miliardarul care este în prezent, schimbând Facebook pentru un site intitulat Wirehog.




8. La un pas de a vinde compania. Zuckerberg bătuse palma să vândă Facebook către Yahoo pentru suma de 1,1 miliarde de dolari, însă a scăpat când, în ultima clipă, CEO-ul Yahoo, Terry Semel, şi-a retras oferta. Altfel, Facebook ar fi devenit un simplu site din spatele Yahoo.

9. Fraţii Winklevosses s-au războit cu Zuckerberg prin tribunale pentru ca tânărul afacerist să le recunoască implicaţia în fondarea companiei. La un moment dat, Mark le-a oferit acestora 50% din acţiunile firmei, însă aceştia au refuzat. Dacă ar fi acceptat, Mark ar fi fost probabil frustrat să lucreze depinzând de cei doi şi probabil ar fi abandonat integral ideea de Facebook.

sursa: www.gandul.info



Etichete:,

Leave a Reply