Filialele Peugeot-Citroen din Europa vor fuziona

Conducerea grupului auto francez PSA Peugeot-Citroen a decis ca filialele nationale de pe pietele din Europa ale celor doua marci sa functioneze sub aceeasi umbrela. Romania nu va fi afectata de aceasta decizie pentru ca la noi nu exista decat subsidiara Citroen, brandul Peugeot fiind reprezentat de importatorul oficial, TrustMotors.

Cele doua marci vor fuziona pe pietele din Europa, ca parte a strategiei de reducere a costurilor. Birourile Peugeot si Citroen din Germania se vor afla printre primele care vor face trecerea la noua varianta de functionare, iar Elvetia este urmatoarea tara europeana care va aplica decizia, unde Citroen este deja prezenta cu o filiala puternica.

Purtatoarea de cuvant a constructorului Citroen, Valerie Gillot, a declarat pentru Bloomberg ca si celelalte reprezentante nationale vor urma sinergia politicii generale a grupului auto francez, insa decizia va fi luata pe plan local acolo unde nu sunt prezente ambele marci. “Entitatile locale vor comunica decizia, fiecare in parte, pentru piata auto pe care activeaza”, a declarat Gillot.

Cuvant de ordine – reducerea costurilor

PSA Peugeot Citroen a luat aceasta decizie ca masura de reducere a costurilor si pentru a genera bani gheata, in conditiile in care vanzarile pe piata auto europeana, principala sursa de venit a grupului, sunt in scadere drastica.

Grupul auto tocmai a semnat o intelegere luna aceasta prin care este de acord sa-si vanda sediul central din Paris, o cladire veche de aproape 50 de ani, ca parte a efortului general, la nivel de companie, de a strange cat mai multi bani lichizi si pentru a-si reduce imensul deficit.

Tot luna trecuta, PSA a reusit sa vanda actiuni in valoare de un miliard de euro catre grupul auto american General Motors, astfel proprietarul Opel devenind si detinatorul a 7% din actiunile Peugeot Citroen, ca parte a unei aliante strategice intre cele doua conglomerate auto.

Vanzarile Peugeot si Citroen au scazut cu 17% in primele trei luni din 2012 pe piata din Europa, care a inregistrat si ea, la randul ei, un declin de 7%.Vanzarile globale ale grupului auto francez PSA Peugeot Citroen au scazut cu 1,5% anul trecut, la 3,549 milioane unitati. Atat Peugeot cat si Citroen au avut in 2011 o usoara contractie a vanzarilor, din cauza rezultatelor de pe piata europeana, in timp ce in alte piete livrarile au crescut.

PSA Peugeot Citroen a vandut 3,6 milioane unitati in 2010. Anul trecut au fost comercializate 2,114 milioane autovehicule marca Peugeot, in scadere cu 1,2% (de la 2,14 milioane unitati in 2010). Citroen a livrat 1,435 milioane masini in 2011, in scadere cu 1,7% (de la 1,46 milioane unitati in 2010).

Peugeot justifica declinul vanzarilor marcii prin faptul ca au aparut pe piata multi rivali pentru 207, model aflat la sfarsit de generatie. Acesta va fi inlocuit in 2012 de 208. PSA sustine ca, oricum, strategia prioritara este sa mute cele doua marci mai sus, spre zona de modele premium. Astfel, ponderea vanzarilor de automobile “premium” pentru cele doua marci, in totalul vanzarilor din 2011, a fost de 18%, fata de 13% in 2010.



Sursa: Business24.ro

 

Etichete:

Leave a Reply