Devotamentul microbistilor creeaza o industrie prospera, de 35 mld. euro

Devotamentul microbistilor creeaza o industrie prospera in Europa, construita in jurul campionatelor de fotbal. Ei cheltuiesc in medie 35 miliarde de euro pe sezon, potrivit unui studiu MasterCard si European Business School.

Astfel, rezultatele raportului lansat inainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucata intre FC Bayern Munchen si FC Chelsea, pe stadionul Fussball Arenas Munchen, sambata, pe 19 mai, clasifica un sfert dintre iubitorii europeni impatimiti ai fotbalului (41 de milioane) drept “suporteri fara frontiere”. FC Barcelona este cea mai populara echipa straina (29%), urmata de Real Madrid CF (10%) si FC Manchester United (8%).

Asadar, indiferent ca este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joaca in alta tara, a canalelor TV premium sau despre achizitionarea de diverse produse, suporterii fara frontiere realizeaza un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanta constructia a 100 de stadioane Fussball Arenas Munchen, s-ar putea cumpara 372 de jucatori de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucatori ca Fernando Torres, releva studiul MasterCard.

“Studiul analizeaza schimbarile in comportamentul suporterilor, dar si modul in care modificarea preferintelor acestora pentru o anumita echipa de fotbal are impact asupra cheltuielilor”, spune Hany Fam, President Strategic Partnerships and Market Development, in cadrul MasterCard Europe.

Cum cheltuiesc suporterii fara frontiere?

20% din totalul de 35 miliarde de euro se indrepta catre abonamentele TV premium, iar cu 13% din suma sunt cumparate produse cu logo-ul echipei preferate.

Participarea propriu-zisa la meci reprezinta 10% din cheltuielile suporterilor, plus 2,5 miliarde de euro – sume alocate pentru mancare, bauturi sau alte produse cumparate de pe stadion.

Pub-urile si localurile care permit clientilor a vada meciul absorb alte sase procente din aceasta suma, iar cinci procente se indreapta catre canalul TV al unui club sportiv.

Unul din patru suporteri participa la meciurile echipelor straine, jucate pe teren propriu. Cazarea si transportul aferente participarii la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costa 8,75 miliarde de euro, in fiecare an, adica un sfert din totalul cheltuielilor.

Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporterii fara frontiere si-au rezervat o vacanta doar cu intentia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul. O cincime dintre fani imbina utilul cu placutul – merg la meci si viziteaza si orasul sau integreaza meciul intr-o vacanta obisnuita. In total, orasele care gazduiesc suporterii fara frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiaza de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon.



Sursa: Business24.ro

S-ar putea să îți placă și::

Joacă fotbal gratuit pe Facebook cu EA SPORTS FIFA...
Englezii au trimis mai multe SMS-uri la meciul cu ...
Ronaldinho, ademenit de Olympiakos cu o ofertă fab...
Salariile jucatorilor din Serie A au depasit 1 MIL...
Roman Abramovici vrea sa cumpere jucatori noi cu 2...
Salarii la un nivel record în Premier League
 

Etichete:

Leave a Reply