Piata publicitatii online din Europa, in continua crestere

Piata publicitatii online din Europa a cunoscut o crestere de 14,5% in 2011. Marea Britanie, Germania, Franta, Italia si Olanda raman in continuare fruntase, insa vin din urma si alte tari, cum este Rusia, care a cunoscut o explozitie a investitiilor in publicitatea online.

Valoarea pietei publicitare europene a fost estimata in anul 2011 la 20,9 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 14,5% fata de anul precedent. Piata publicitatii globale din Europa – exceptand publicitatea online – a cunoscut o crestere de numai 0,8% in aceeasi perioada, potrivit datelor furnizate de IAB Europe.

Bugetul pentru campanii online al firmelor din Europa a crescut, ajungandu-se ca o campanie publicitara din cinci, sa se desfasoare in mediul online.

Insa cresterea acestei piete nu se realizeaza in mod uniform. Daca in tari precum Rusia si Serbia se constata o explozitie a investitiilor in acest sector, determinand o crestere in anul 2011, de 55,5% si respectiv de 46,6%, iata ca sunt tari in care lucrurile evolueaza mai lent. De exemplu, in Norvegia piata publicitatii online a crescut in acelasi an cu 5,5%, iar in Romania cu 4,6%.

Prin cresterea impresionanta inregistrata anul trecut, Rusia se impune pe pozitia a sasea pe piata europeana, cu investitii de aproape 1,12 miliarde de euro. Insa este inca departe de Marea Britanie, Germania , Franta, Italia si Olanda, care reprezinta impreuna 67,9% din piata publicitatii online din Europa.



sursa: www.ziare.com

 

Etichete:

Leave a Reply