Cine este cel mai bine plătit CEO din Japonia? În 2011, pachetul salarial s-a apropiat de un miliard de yeni

Cel mai bine plătit CEO din Japonia, pentru al treilea an consecutiv, este directorul general de la Nissan Motor Co, Carlos Ghosn. Potrivit Reuters, acesta a declarat că în ultimul exerciţiu fiscal a primit un pachet salarial total de 987 milioane de yeni (12,5 milioane de dolari).

Prin comparație, preşedintele Toyota Motor Corp. a beneficiat în exerciţiul fiscal care s-a încheiat în luna martie 2012 de un pachet salarial de 136 milioane de yeni, iar toţi cei 27 de membri ai consiliului director de la Toyota au primit împreună un pachet salarial de 972 milioane de yeni. ”Recrutarea şi păstrarea celor mai buni şi mai deştepţi este un avantaj competitiv pe care nu ne putem permite să îl pierderm”, a declarat Ghosn la adunarea generală anuală a acţionarilor.

Potrivit informațiilor Nissan, citate de Agerpres, pachetul salarial acordat lui Carlos Ghosn, care este pe punctul de a deveni primul CEO al unei companii japoneze care beneficiază de un pachet salarial de un miliard de yeni, ar trebui comparat cu salariile acordate directorilor altor mari constructori auto mondiali precum Ford Motor Co şi Volkswagen AG. De exemplu, Alan Mulally, directorul general de la Ford a câştigat anul trecut 29,5 milioane de dolari, mai mult decât dublu decât Ghosn, iar directorul general de la Volkswagen, Martin Winterkorn a primit 23 milioane de dolari.

Suma anunţată de Nissan nu include şi opţiunile cu acţiuni acordate lui Carlos Ghosn, care vor fi dezvăluite în cursul acestei săptămâni. De asemenea, suma nu include nici pachetul salarial de care a beneficiat Carlos Ghosn în calitate de CEO al Renault. Carlos Ghosn a primti de la Nissan un pachet salarial de 891 milioane de yeni în exerciţiul fiscal 2009 şi 982 milioane yeni în exerciţiul fiscal 2010. Ghosn a câştigat alte 1,2 milioane de euro pentru că a condus Renault în 2010.

În ultimul exerciţiu fiscal, Nissan a realizat un profit net de 341,4 miliarde de yeni (3,432 miliarde de euro), cu 20% mai mult decât Toyota şi cu 61% mai mult decât Honda.



sursa: www.capital.ro

 

Etichete:

Leave a Reply