Necesitatea planificării vânzărilor

Este imposibil să-ți imaginezi un profesionist  care nu știe ce înseamnă planificarea vânzărilor, ba chiar mai mult – neglijează aceast lucru. Majoritatea oamenilor de afacere sunt ,,modernizați” și înțeleg foarte bine că o planificare corectă a veniturilor și a cheltuielilor  - este primul pas spre o dezvoltare eficientă a unei afaceri de succes.

Conceptul de “planificare a vânzărilor” include cifre specifice ale profitului, care le calculează un antreprenor într-o anumită perioadă de timp.

Pentru simplitate, de obicei, experții oferă trei metode de creare a unui astfel de plan.

Prima metodă este relativ simplă. Antreprenorul, după ce își calculează profitul pentru un trimestru, include cifrele în planul de vânzări. Dacă utilizaţi această metodă, atunci, desigur, puteți adăuga cifrele în plan ori de câte ori le calculați, dar este important să țineți cont că acest lucru este justificat doar într-o situaţie stabilă. Pentru că această metodă are și defecte: toate calculele vor fi ineficiente în faţa crizei sau a unei situații excepționale; de asemenea, metoda nu este potrivită pentru businessmanii care și-au început afacerea de curând: cum poți vorbi cu încredere despre perspectivele afacerii, dacă nu este clar care este tendinţa generală de dezvoltare a businessului?

A doua metodă este la fel de evidentă ca și prima. D-voastră cunaoșteți foarte bine de câți bani aveți nevoie pentru a menţine propria afacerea, iar în plan este introdusă cifra care acoperă toate cheltuielile. Este foarte bine dacă reușiți să câștigați o sumă mai mare, dar dacă nu ajungeți până la un anumit prag de menținere a afacerii, orice mișcare poate deveni fatală. Este necesar de a lua în calcul nu doar veniturilor și cheltuielile planificate, dar și cele neplanificate.

Cea de-a treia metodă este una mai aventuroasă. Care este numărul d-voastră preferat? Cu șase  zerouri? Sau poate cu șapte? Includeți această cifră în plan, desigur dacă d-voastră sunteți un optimist incorigibil și curajos. În general, această abordare nu este una justificată, mai ales dacă aţi fost prea ambiţios în elaborarea planului. Amintiţi-vă de experienţa tristă a Chinei de a încerca să facă un salt mare în politicile sale economice. După război, partidul a stabilit un obiectiv: timp de trei ani să ajungă la nivelul economic a celor mai dezvoltate țări din lume. Spre sfârșitul termenului, țara se afla într-o criză și mai mare decât era inițial. Tempourile nou impuse au distrus economia care și așa era slab dezvoltată. Dacă d-voastră nu doriți să vă dezamăgiți în veniturile pe care le aveți, mai bine evitați astfel de acțiuni.   

În procesul de planificare a businessului este important să se evalueze posibilitățile corespunzător capacităților. Totuși, cum să determinați dacă aţi făcut totul corect?

Dacă la sfârşitul unei planificări, cifrele veniturilor diferă puțin, indiferent în ce direcţie – totul se face corect. Dar, în cazul în care venitul dumneavoastră este cu mult mai mare decât era introdus în plan – acest lucru trebuie să vă pună pe gânduri. Este posibil că ați subapreciat potențialul afacerii d-voastră.

Cheia unei planificări de succes – corectitudinea. Nu luaţi termene mari, un an este un termen perfect pentru realizarea unui plan de afacere. Planificarea pe o perioadă mai mare de un an este o acțiune negândită și mult prea dificilă. Puteți să planificați pe un termen mai mic de un an, dar nu trebuie să exagerați cu acest lucru, planificarea pe săptămâni e mult prea nepotrivită pentru o afacere de succes.



sursa: evenda.md | www.hr-portal.ru

 

Leave a Reply