Studiu PwC: “Maşinile electrice vor avea succes când vor fi cu cel mult 5000 de euro mai scumpe decât cele normale”

 

De la 1.7% acum doi ani la 6.4% în 2020. Aceasta este prognoza cotei de piaţă a maşinilor electrice realizată într-un studiu de PricewaterhouseCoopers.

6.4% va fi cota de piaţă a vehiculelor electrice conform studiului realizat de PwC.
10% este cota de piaţă prognozată pentru 2020 de Carlos Ghosn, directorul Renault-Nissan, într-o declaraţie realizată în 2012.

Deşi maşinile electrice şi cele hibride se află încă la un nivel foarte scăzut la capitolele vânzări şi popularitate, ultimele studii realizate de PricewaterhouseCoopers (PwC) indică o creştere a cotei de piaţă a acestora şi un viitor ceva mai roz pentru constructorii care au hotărât să intre în jocul modelelor cu propulsie alternativă. Astfel, dacă doar 1.7% dintre maşinile vândute la nivel mondiale în 2011 au fost electrice şi hibride, procentul va creşte la 5% în 2016 şi va urca până la 6.4% în 2020.


“Chiar dacă nu se produc foarte multe maşini de acest tip în lume la această oră, vorbim de o piaţă pe care toţi constructorii îşi doresc să activeze, dar în ritmuri diferite”, susţine Francois Jaumain, asociat PwC şi specialist al zonei auto. Conform acestuia, actualele probleme ale zonei auto eco – preţul ridicat, lipsa infrastructurii, “frânele” psihologice ale clienţilor – vor dispărea în timp datorită investiţiilor producătorilor auto, astfel că singurul lucru pe care îl vom aştepta va fi începerea producţiei de masă în adevăratul sens al cuvântului.

Studiul PwC a fost realizat prin intervievarea a 200 de profesionişti care activează în zona auto în 34 de ţări. Conform analizei, vehiculele electrice vor avea succes de masă atunci când preţul versiunilor electrice nu vor depăşi cu mai mult de 5000 de euro nivelul variantelor cu motoare tehnice echivalente. În plus, majoritatea potenţialilor clienţi ai acestui tip de maşini ar dori să nu se bazeze pe cumpărarea unei astfel de maşini, ci pe împrumutul său în regim de leasing. Pentru 46% dintre cei intervievaţi, cel mai bun argument în cumpărarea unei maşini electrice rămâne economia pe termen lung.

sursa: www.automarket.ro / PwC

Etichete:

Leave a Reply

 

Prietenii tăi sunt deja aici