lun, Dec 22nd, 2014

BMW dă semnalul schimbării în industrie: „Momentul trecerii la maşini electrice nu e departe”

 

236237l-610x390-b-37ebce3a

Evoluţia tehnologiilor de stocare a energiei electrice va garanta apariţia unor baterii mult mai eficiente şi lansarea unor maşini electrice cu autonomie comparabilă cu cea a maşinilor pe benzină. „Acel moment nu e departe”, spun oficialii BMW.

Unul dintre oamenii de bază din organigrama celor de la BMW, Ian Robertson, susţine că maşinile electrice care funcţionează pe baza pilelor de hidrogen pot să reprezinte soluţia pentru viitorul industriei auto, însă acest lucru este foarte puin probabil să se întâmple deoarece tehnologiile care vor permite stocarea mult mai eficientă a energiei în bateriile „normale” vor evolua şi vor transforma radical autonomia şi timpii de încărcare ai maşinilor electrice convenţionale.

„Vom continua să investim în cercetare şi dezvoltare pe hidrogen, iar acest lucru va duce la apariţia unui mic număr de maşini de test care vor dovedi că tehnologia funcţionează. Problemele reale în această zonă nu sunt însă legate de ceea ce putem noi face, ci de infrastructură şi de modul în care aceasta poate să se dezvolte pentru a oferi hidrogen clienţilor într-un mod eficient din punctul de vedere al costurilor”, spune Robertson, care susţine că bateriile Litiu-Ion de astăzi vor fi înlocuite treptat în viitorul apropiat de tehnologii mai eficiente. „Tehnologia Litiu-Ion va avansa, iar ulterior se va trece la baterii Litiu-aer şi apoi la baterii Solid-State. În următorii zece ani, problemele timpului de încărcare şi ale autonomiei maşinilor electrice vor dispărea”, consideră oficialul BMW.

130-160 de kilometri este autonomia anunţată de BMW pentru i3, primul model 100% electric al mărcii. Acesta poate fi comandat şi cu un motor pe benzină adiţional care poate suplimenta autonomia la nevoie.
400-500 de kilometri ar fi automnomia unui model electric dotat cu baterii Solid-State.

Ce sunt bateriile Solid-State?

Bateriile Solid-State reprezintă una dintre soluţiile pe care le avansează companiile tehnologice. Acest tip de baterie are la bază electroliţi solizi în locul celor lichizi din bateriile de astăzi, ceea ce face ca electrozii convenţionali să poate fi şi ei schimbaţi cu unii din Litiu-Metal. În această configuraţie, o baterie poate înmagazina de două până la trei ori mai multă energie şi oferă timpi de încărcare reduşi, îmbunătăţindu-şi astfel şi nivelul de siguranţa: bateria scapă de lichidul inflamabil pe care îl conţine orice acumulator existent astăzi pe piaţă.

Focus pe electrice

În ceea ce priveşte ritmul de adopţie al maşinilor electrice, oficialul BMW consideră că acesta va fi accelerat de constructori, care la un moment vor migra investiţiile dinspre motoarele termice clasice spre cele electrice: „La un moment dat, tehnologiile vor face rocada. Când această modificare va fi clară iar producătorii auto se vor concentra pe electricitate, rata de dezvoltare a acestui tip de motoare şi a bateriilor va creşte radical. Iar acel moment nu este foarte departe”, încheie Ian Robertson, care conduce biroul de vânzări şi marketing al BMW Group.

sursa: www.automarket.roAutocar

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved