mie, Oct 21st, 2015

În urmă cu trei ani, un antreprenor s-a gândit la o afacere riscantă. În vara lui 2015 este evaluată la 2 miliarde de dolari

În luna iunie a acestui an, Blue Apron, un start-up din New York, care livrează milioane de reţete şi ingrediente proaspete abonaţilor, în fiecare lună, a fost evaluat la 2 miliarde de dolari.

În urmă cu trei ani, compania care are acum 2.500 de angajaţi exista doar în gândul unui antreprenor zelos. Creşterea fenomenală nu reprezintă o surpriză pentru CEO-ul companiei, Matt Salzberg, de 32 de ani, care ocupă locul 4 în clasamentul Silicon Alley Insider 100, alături de cofondatorii Blue Apron. Salzberg a ştiut după prima săptămână în care a livrat reţete că Blue Apron va fi un succes.

În 2012, 20 dintre prietenii lui Salzberg au testat produsul. După ce au preparat meniurile Blue Apron, aceştia nu au mai încetat să vorbească despre ele şi să publice fotografii cu produsele finale pe reţelele sociale.

„Sigur că au existat şi momente mai tensionate în business-ul nostru, dar complexitatea lui şi-a spus cuvântul şi nu mă refer aici la cerere”, a declarat Salzberg pentru Business Insider, într-un interviu acordat în biroul său din Lower East Side, Manhattan.

Am avut o creştere exponenţială uriaşă încă din prima zi. Cred că prima săptămână a fost evocatoare”, a povestit antreprenorul.

În anul 2011, Matt Salzberg era asociat în Silicon Valley la firma de investiţii Bessemer Venture Partners. El şi amicul său, Ilia Papas, de 34 de ani, au dorit să creeze o afacere, astfel încât au renunţat la joburile lor şi au strâns bani de la familie şi prieteni.

Au încercat mai multe idei de afaceri, până când au rămas la Blue Apron: ei le oferă oamenilor un mod simplu prin care îşi pot prepara masa, folosind reţetele unor bucătari recunoscuţi. Dincolo de reţete, Blue Apron furnizează şi ingredientele necesare.

Reţetele şi ingredientele sunt livrate clienţilor în 24 de ore, astfel încât ei să mănânce o masă proaspătă. Meniurile pot fi comandate pentru doi oameni (9,99 dolari de persoană) sau pentru familii de 2-4 membri (8,74 dolari de persoană).

Salzberg şi Papas nu aveau cunoştinţe în domeniul culinar, dar au apelat la un prieten de familie, Matthew Wadiak. Acesta avea 37 de ani şi era vânzător de trufe şi avocado.

Decizia de a forma o echipă puternică a fost esenţială pentru succesul afacerii. În august 2012, cei trei antreprenori livrau deja reţete unor „cobai”, care comandau diverse sortimente de carne: peşte, pui, vită sau porc.

În noiembrie 2014, Blue Apron a anunţat că livrează un milion de reţete pe lună. În vara lui 2015, Blue Apron a primit o finanţare de 135 milioane de dolari, fiind evaluată la 2 miliarde de dolari. Acest aspect i-a oferit statutul de „unicorn” în lumea business-ului din New York, referindu-se la un grup de companii tinere, care au obţinut o capitalizare de piaţă fabuloasă.

În prezent, Blue Apron furnizează 5 milioane de reţete pe lună pentru clienţii săi. Venitul anual al companiei este de 600 milioane dolari. Salzberg doreşte să creeze cea mai mare platformă de distribuţie a alimentelor proaspete din SUA. Chiar dacă a obţinut o evaluare de 2 miliarde de dolari pentru start-up-ul său, nu se va opri aici.

„Mergem mai departe. Suntem o companie veche de trei ani. Am muncit mult, dar viziunea noastră nu este nici pe departe completă. Avem de muncă pentru următorii 10-15 ani, fără probleme”, a mai spus Salzberg. 

sursa: www.gandul.info

Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. Andreea spune:

    Cum sa nu se vanda mancarea? Mai ales, daca e facuta dupa reteta unui bucatar celebru!

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved