mie, Sep 10th, 2014

Mark Zuckerberg de Italia, următorul miliardar al lumii?

 

646x404

Un tânăr din Roma a ajuns în doi ani unul dintre cei mai curtaţi oameni de afaceri din Europa. Matteo Achilli a creat o reţea socială pentru profesionişti prin care sute de italieni au reuşit să-şi găsească un job. La doar 20 de ani, puştiul Matteo atrăsese atenţia presei internaţionale, iar acum giganţii Microsoft şi Google vor să-l adopte.

Numele lui Matteo Achilli nu vă spune probabil nimic, dar s-ar putea ca acest băiat să fie versiunea europeană a celebrului Mark Zuckerberg. La 22 de ani, Matteo demonstrează că povestea fondatorului celei mai mari reţele sociale din lume, Facebook, nu este un caz unic. Tot mai popular în Europa, tânărul student a creat o platformă online de resurse umane prin care companiile înregistrate îşi pot găsi potenţiali angajaţi şi invers. Egomnia este reţeaua prin care sute de tineri din Italia au reuşit să-şi găsească, în sfârşit, un job.

Ideea i-a venit la 19 ani, în ultimul an de liceu, când îşi căuta universitatea potrivită. S-a hotărât să creeze un algoritm care să dea naştere unui startup de succes. Născut în Roma, Matteo spune că provine dintr-o familie obişnuită: mama este casnică, iar tatăl este tehnician IT şi partener la o mică firmă de telecomunicaţii. Când şi-a împachetat frumos ideea şi a pus-o pe masa unor programatori profesionişti, aceştia i-au frânt zborul încă din cuib. 100.000 de euro pentru o platformă atât de complicată. Matteo şi-a schimbat atunci strategia şi a apelat la un student, Giuseppe Iacobucci, care, pentru 10.000 de euro, a creat Egomnia aşa cum este acum. Banii i-a primit de la tatăl său şi au reprezentat singura investiţie făcută în platformă, înainte de lansare.

Astăzi Egomnia are peste 300.000 de membri înscrişi şi peste 700 de companii, spune Matteo. Dar poate mai important decât atât este că succesul său i-a atras deja pe giganţii Microsoft şi Google, cei care vor să-l ia sub aripa lor protectoare pe tânărul care se anunţă a fi un nou Zuckerberg.

A pornit dintr-o universitate

Povestea a început în martie 2011, iar fix un an mai târziu Egomnia vedea lumina lumii 2.0 în Italia. În prima zi, peste 1.000 de oameni s-au înscris pe platformă. Dar chiar şi drumul până aici a fost întortocheat. De la bani la refuzuri şi obstacolul suprem, pe care nu-l putea îndepărta: vârsta fragedă. „La început nimeni nu mă băga în seamă. În Italia, dacă nu ai fire de păr alb, nu eşti luat în serios. Nu există un ecosistem sănătos pentru startup-uri“, spune tânărul, pentru „Weekend Adevărul“, într-o conversaţie prin Skype, din biroul său din Formello, nordul Romei.

Însă Matteo a perseverat, deşi respins din toate părţile, a reuşit să dea viaţă visului său atunci când a ajuns în primul an la Universitatea Bocconi din Milano.

Colegii studenţi au văzut în ideea lui o şansă de a sparge un sistem italian corupt, grav afectat de criza economică şi cu tot mai puţine oferte de muncă pentru tinerii absolvenţi. Egomnia, care provine din latină şi s-ar traduce ca „totul despre mine“, a fost subiectul unuia dintre studenţii de marcă ai Universităţii, Antonio Aloisi. După ce Antonio a scris pe blogul său despre povestea lui Matteo, postarea a fost virală pe internet. Presa italiană l-a preluat, iar Matteo Achilli a ajuns un nume pe buzele locuitorilor din „Cizmă“. La fel ca şi începutul lui Facebook, în SUA, Egomnia a ieşit din spaţiul universitar şi a intrat în viaţa reală, de zi cu zi, a italienilor.

Propulsat la nivel internaţional de presă

Succesul a venit însă atunci când celebra revistă din Italia, „Panorama Economy“, l-a pus pe copertă pe tânărul Matteo cu titlul „Zuckerberg de Italia“. „Poate nu este cel mai bun lucru pentru mine să fiu recunoscut după o poreclă, aş vrea ca pe viitor oamenii să îmi ştie numele, aş vrea să apar pe coperta revistelor «The Time» sau «The Economist» cu numele meu, dar momentan porecla de «Zuckerberg de Italia» poate fi reţinută mai uşor de oameni din toată lumea. În prezent, mă ajută“, povesteşte tânărul despre botezul primit în Italia şi preluat de media globală.

Cei de la BBC nu au stat prea mult pe gânduri şi i-au inclus povestea de succes în seria de documentare „Viitorii miliardari“. Apoi atenţia lumii şi a giganţilor internetului s-a concentrat pe tânărul n Roma. Egomnia nu a avut decât de câştigat de pe urma unei expuneri majore în media.

În doar primele trei luni, Egomnia înregistra peste 15.000 de membri, iar 100 de companii se aflau deja pe platformă. În 2013, cifra de afaceri a fost de 500.000 de euro, astfel că Matteo a înţeles că Egomnia s-a transformat dintr-un startup într-o companie adevărată, al cărei CEO este chiar el.

Nu am investit niciun euro în marketing, presa m-a promovat foarte mult, dar nu este deloc uşor. Cel mai mare obstacol a fost acela de a atrage finanţare. Însă faptul că sunt italian m-a ajutat. Dacă trăiam în California, SUA, nu aş fi fost cu nimic special. Acolo aproape toată lumea a pus bazele unui startup. În Italia suntem cunoscuţi pentru modă, gastronomie, dar nu pentru digital marketing. Tocmai pentru că am avut succes într-un domeniu mai puţin popular aici a făcut ca întreaga atenţie media să fie îndreptată către mine“, recunoaşte Matteo.

E ca într-o relaţie, nu vrei să îţi dai prietena şi altora, o vrei doar pentru tine, în acest moment Egomnia e doar a mea. Matteo Achilli, fondator Egomnia

Citeste mai mult: adev.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved