lun, Dec 4th, 2017

Tânărul de 36 de ani care face 62 de milioane de dolari vânzând produse uzate pe internet

Un antreprenor în vârstă de 36 de ani a lansat o aplicaţie în iunie 2017 pentru a testa o idee. A funcţionat mai bine decât s-ar fi aşteptat vreodată.

Yusuke Mitsumoto, un antreprenor în vârstă de 36 de ani, a lansat o aplicaţie în iunie 2017 pentru a testa o idee. A funcţionat mai bine decât s-ar fi aşteptat. După 16 ore, s-a văzut nevoit că va trebui să plătească 360 milioane de yeni (3,2 milioane de dolari). Ideea lui era următoarea: cum ar fi dacă aş plăti pe net oamenii care au bunuri vechi, dar care încă sunt bune? Fără nicio verificare şi garanţie că vânzătorul va şi trimite produsul, scrie Bloomberg.

Mai puţin de 1 din 10 vânzători nu şi-a trimis produsul deşi au primit banii de la Mitsumoto. A lansat serviciul numit Cash în luna august ca o metodă de a obţine inventar pentru o piaţă second hand online. Azi, achiziţiile zilnice sunt blocate la 10 milioane de yeni şi sunt limitate la smartphone-uri, genţi de lux, ceasuri, haine şi alte câteva obiecte specifice. Clienţii fac o poză la un produs apoi primesc o ofertă non-negociabilă. Preţurile sunt setate automat în funcţie de produsele asemănătoare care sunt vândute online. Apoi Cash vinde bunurile din nou pentru a face bani.

Vânzările second hand sunt un business foarte important în Japonia, piaţa fiind estimată la 1.6 trilioane de yeni. Yahoo Japan operează cel mai mare site de licitaţii din ţară, iar Mercari Inc. a devenit primul startup, ce oferă o aplicaţie prin care clienţii pot vinde lucruri altora, din Japonia evaluat la peste 1 miliard de dolari.

Japonezul a găsit o nişă care putea fi exploatată: oamenii care nu aveau timp să facă poze, să scrie descrieri şi să negocieze cu alţii.

Serviciul a avut un succes foarte mare şi era inevitabil ca un comptetitor să nu ofere ceva similar. Pe 4 octombrie a primit un mesaj de la Keishi Kameyama, unul dintre cei mai bogaţi japonezi din lume şi fondatorul DMM.com, în care se oferea să cumpere Cash.

Mitsumoto a fost de acord să vândă businessul pentru 7 miliarde de yeni (62 milioane de dolari) şi să rămână la conducere. „Am decis să vând pentru că niciodată nu ştii când un competitor va lansa un business asemănptor”, spune el.

La doar o săptămână după vânzare Mercari a lansat un serviciu identic.

sursa www.businessmagazin.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

All Rights Reserved