vin, Iun 2nd, 2017

Un blogger român îţi spune cum poţi câştiga mii de dolari dintr-o postare pe reţelele de socializare

Janina Nectara ne-a dezvăluit, cu lux de amănunte, cum poţi avea succes pe Instragram şi cum poţi şi monetiza acest succes. „Ideea este că astazi oricine se poate transforma într-un bilboard umblător, remunerat ca atare”.

– Când ţi-ai făcut cont pe Instagram şi de ce, ce te-a atras cel mai tare la această aplicaţie?
Imediat ce a aparut aplicatia, mi-am facut un cont de Instagram. Era un adevarat trend. In New York, Londra si Milano, toate personalitatile din industria modei cu care intram in contact erau pe Instagram. Stiam ca va fi “the next big thing”, asa ca nu a fost greu sa ma autoconving sa-mi creez un profil.

– Cum ţi-a crescut profilul, a fost un scop în sine sau s-a întâmplat treptat, organic?
Acum aproximativ 4-5 ani, numarul conturilor de Instagram era modic. Drept urmare, toti cei care isi facusera conturi atunci (inclusiv eu) aveau o crestere fantastica.
Imi amintesc ca imi veneau constant zeci de followers fara sa fac nimic. Postam o data pe luna o fotografie oarecare si dintr-un foc veneau sa ma urmareasca pana la o suta de persoane in primul minut. In acest ritm, fara sa am un aport neaparat, am castigat cateva mii de urmaritori in timp record.
In acel moment, Instagram nu era o prioritate pentru mine dat fiind faptul ca aveam proiecte importante de dus la capat, iar Instagram parea mai mult o joaca de copii. Drept urmare am lasat contul sa isi exercite farmecul personal singur. Bineinteles ca, intre timp, numarul conturilor a crescut exponential si tot in acelasi ritm a crescut si efortul “posesorilor de Instagram” de a-si crea un profil cat mai atractiv. Se trecuse la un alt nivel, cu fotografii realizate de profesionisti, modificate de tot felul de filtre sau ajustate in Photoshop… Se creau tot felul de strategii in privinta unitatii coloristice si stilistice a unui cont de instagram, tot felul de recomandari in privinta a ceea ce este bine sa contina postarea urmatoare in functie de cea precedenta, astfel incat contul sa arate precum un colaj variat, cu un design bine gandit…  In concluzie, farmecul personal nu mai functiona de unul singur. Insa nu m-am alarmat, imi axasem eforturilor pe alte prioritati. Nu a fost tocmai cea mai buna decizie. Cand brandurile au inceput sa imi propuna proiecte pentru care sa imi solicite si contul Instagram, am hotarat (finally) ca este vremea sa imi indrept atentia si, implicit, o frantura din energia destinata site-ului Fashion Avec Passion, catre contul de Instagram.
Daca m-as fi ocupat de prima data, astazi cu siguranta as fi avut cel putin un 0 in plus la finalul celor aproximativ 115.000 de followers pe care ii numara astazi contul de de Instagram @JaninaNectara. Si cu siguranta cu un 0 in plus in conturi.

– Care e secretul prin care ai atras atat de multi urmaritori?
Contul meu este foarte interesant din mai multe puncte de vedere.
In primul rand gratie faptului ca este probabil singurul cont personal din Romania pe care il urmaresc nu doar personalitati din industria fashion, ci si branduri & case de moda.
Manolo Blahnik, Casadei, Roberto Cavalli sau Cesare Paciotti sunt doar cateva exemple de branduri care interactioneaza cu postarile mele. Primesc like-uri sau comentarii de la astfel de branduri, iar acest aspect nu doar ca este extrem de magulitor, dar ma si ajuta enorm.

Cand designerul Roberto Cavalli a postat o fotografie impreuna cu mine, pe contul de instagram al brandului, am crescut instantaneu cu peste 1000 de followers. Asta doar in primul minut! In urmatoarea ora alti 3000 de followers de la Cavalli au decis ca le place contul @JaninaNectara atat de mult incat sa il urmareasca. Era o fotografie calda, cu noi doi imbratisati. Probabil de aceea a generat o reactie atat de puternica.
De altfel, cand un brand cu un cont puternic, precum Hogan sau Kiton, imi da un simplu like, imi vin dintr-un foc cel putin 500 de followers. Asta fara sa fac o statistica amanuntita.
Aceasta este un milestone fantastic, pentru care nu am un merit direct, insa, indirect, pentru ca o casa de moda reputata sa iti dea chiar si un simplu like postarii tale, aceasta actiune se traduce prin faptul ca sigur trebuie sa fi facut ceva bun, valoros.
In al doilea rand, FAP este un cont ale carui postari au fost preluate – repostate – de personalitati din lumea modei.
Spre exemplu, Choupette Lagerfeld (super-cunoscuta pisica a lui Karl Lagerfeld, care se autodefineste ca Business Person – si are si de ce, anul trecut a incasat peste 4 milioane de dolari din vanzarea colectiilor sale si din, n-o sa va vina sa credeti, modelling – doar a fost coperta Vogue Germania, Brazilia, Italia si a multor altor publicatii) mi-a share-uit pe canalele social media o fotografie, fapt care a propulsat inca o data contul FAP pe culmile vizibilitatii Instagramului.
Dar urmaritori vin si in urma proiectelor desfasurate cu braduri, pe care fanii acestora le urmaresc prin hashtaguri stabilite dinainte, cu ajutorul carora ajung la persoanele implicate in astfel de actiuni. Asa s-a intamplat cand Dolce&Gabbana a lansat rujul semnat de Sophia Loren in cadrul Saptamanii Modei de la Milano, eveniment in care au fost implicati doar patru bloggeri internationali, iar eu am fost invitata sa fiu unul dintre acestia. Din nou, un proiect de o asemenea anvergura, contabilizeaza noi followers veniti in contul Fashion Avec Passion.
O reactie similara am avut si in urma proiectului Bloggers Love Armani, demarat de brandul omonim in colaborare cu Grazia Italia. In cadrul acestuia, Armani a ales cinci bloggeri internationali, cu care a realizat un videoclip de promovare a colectiei Emporio Armani. Am fost onorata sa fiu unul dintre cei cinci protagonisti ai acestui proiect, care mi-a adus, la randul sau, un plus de notorietate si de followers din randul fanilor brandului.
In al treilea rand, colaborarea cu Vogue Turcia m-a adus in atentia unei comunitati foarte puternice si foarte extinse de utilizatori de Instagram. Din vara trecuta, mi-a crescut numarul de followers turci cu fiecare noua postare pe siteul revistei.

Insa contul meu de Instagram inregistreaza cresteri spectaculoase si in urma aparitiilor TV. La fiecare aparitie in cadrul unei emisiuni televizate sau dupa fiecare episod al rubricii de moda pe care am avut-o in cadrul Observatorului Special la Antena1, numarul de prieteni de pe Instagram s-a inmultit.

Ceea ce am observat este ca, in final, cu cat ai am multe canale credibile, prin care te poti exprima, cu atat esti mai vizibil, ceea ce duce, indubitabil, la cresterea numarului de followers. Este o inlantuire de evenimente, ce produc, in final, efectul bulgarelui de zapada. Plus un soi de „circuitul likeurilor in natura”. In sensul ca aparitiile iti aduc noi followers, care iti aduc noi likeuri, care iti aduc noi proiecte ce iti ofera mai multa vizibilitate, ce iti aduce din nou mai multi followers si tot asa…

– Cat de important este numărul de followers si colaborările pe care le ai?

Exista oarecum o corelatie direct proportionala in privinta numarului de followers si proiectele avute. In cazul brandurilor mass-market, cifrele conteaza, fiindca ei se adreseaza tuturor. Strategia se schimba daca facem referire la numele mari din capitalele modei. Numarul de urmaritori nu este „totul” in colaborarile cu brandurile high end fashion. Industria luxury, in general, nu doar cea a modei, prefera sa ai o nisare foarte bine conturata in detrimentul unei armate de followers cu indicatori sociali neunitari. Sunt doua abordari diferite, ambele functionand perfect pe segmentul targetat.
Pe mine, spre exemplu, niciun brand nu m-a intrebat niciodata cati urmaritori am, cate vizualizari sau cate like-uri nici in privinta conturilor de social media si nici in privinta site-ului Fashion Avec Passion. Si am realizat proiecte mult mai importante cand aveam mult mai putini followers sau vizualizari decat acum.
Este pur si simplu o chestiune de perceptie a calitatii muncii tale si a rezultatelor pe care le primesc ei, care se bazeaza pe acelasi principiu dupa care functioneaza programele de afiliere.
Daca te afiliezi cu un magazin online, vei primi un anumit procent din vanzarile generate de persoanele venite de pe site-ul tau, care fac cumparaturi pe acel shop digital. Asadar, nu are nicio importanta daca trimiti pe acel site un milion de urmaritori ai tai daca acestia nu fac nicio achizitie. O persoana care va reusi sa trimita zece cumparatori pe luna va castiga mult mai mult decat una care va redirectiona o mie de curiosi pe zi.

– Cât este mit şi cât realitate în a face aproape un full-time job din profilul pe Instagram? Cum schimbă monetizarea postărilor jocul?
Traim o adevarata revolutie, in care nu doar site-urile pot fi monetizate, ci zi canalele social media, transformate de curand intr-o afaceri extrem de profitabile.
Daca ar fi sa facem un zoom out asupra a ceea ce se intampla, am consta ca acum 5-6 ani Instagramul nici nu exista. Nimeni nu se gandea ca ar putea fi platit pentru o simpla postare pe contul sau de Instagram. Insa inevitabilul s-a produs, iar aceasta „piata” – putem sa o denumim astfel – a crescut intr-un an precum Fat-Frumos in 5 (nu chiar in 10).
Daca in anii trecuti tarifele erau situate undeva intre $1000 si $5000, astazi, un blogger de moda bine cotat, poate castiga oriunde intre $5,000 si $30,000 pentru o singura postare pe Instagram. Asadar, tarifele au crescut de cinci ori in decursul a doar un an-doi. O celebritate internationala poate incasa de zece ori mai mult. In ritmul acesta, nu neramane decat sa asteptam momentul in care cineva o sa anunte ca si-a vandut postarea cu un milion de dolari. O fi viabila, n-o fi aceasta premiza? Nu stim. Stim sigur ca despre contul lui Kylie Jenner, brandurile au raportat ca platesc intre  $100,000 to $300,000 pentru o singura postare sponsorizata. Insa nu e de mirare, mai ales ca postarile acesteia au primit in 2015 peste 1 miliard de likeuri.
Astfel de persoane, care nu au o profesie, o expertiza intr-un anumit domeniu sau care nu au neaparat un site de care sa isi lege conturile social media, cel putin pana de curand, au reusit intr-un mod cu totul si cu totul spectaculos si chiar admirabil din punctul de vedere al businessului, sa isi transfere likeurile de pe Instagram in propriile conturi bancare. In concluzie, Instagramul poate deveni si iti poate oferi un full-time job mult mai profitabil decat iti poate promite orice corporatie.

– Este Instagramul esential pentru activitatea unui blogger sau se poate si fara?
Mai nou, brandurile implica blogerii in campanii de promovare pe Instagram exclusiv. Si daca nu este o campanie gandita exclusiv pentru Instagram, sigur ti se va cere sa faci postari pe Instagram, pe care bloggerii le vand per unitate sau realizand pachete.
In afara campaniilor clasice de promovare, bloggerii castiga si din aparitii la evenimentele de moda, carora le ofera expunere pe conturile de Instagram. Acestea se contabilizeaza in mii sau zeci de mii de euro, mai ales daca vorbim despre exclusivitati. Spre exemplu, un brand poate plati de la cateva mii de euro pana la 15-20.000 de euro pentru a convinge un blogger sa mearga doar la show-ul sau de moda si sa nu se afiseze la prezentarea niciunui alt brand in cadrul Saptamanii Modei. Recent, am avut un astfel de proiect.
Asadar, daca ar fi sa fac o radiografie a mediului digital, as spune ca new media si, in special, social media devine din ce in ce mai ofertanta pentru ambele parti. Atat pentru digital influencers cat si pentru brandurile dornice sa isi vada produsele cum zboara de pe rafturi.
Ideea este ca astazi oricine se poate transforma intr-un bilboard umblator, remunerat ca atare. Traim vremuri fascinante in care oricine isi poate face un site, oricine isi poate face un cont de Twitter, Snapchat, Instagram… Oricine pleaca de la aceeasi linie de start!

Se nasc noi generatii de vedete in aria digital, care sunt cu mult mai populare decat celebritatile clasice. Daca acum cativa ani, recent, asadar, puteam numi vedete doar din randul actorilor, cantaretilor, personalitatilor TV, ei bine, astazi, new media creste o pepiniera de noi staruri, care stralucesc mult mai puternic decat cele clasice, mentionate anterior.

Initial am crezut ca doar persoanele publice pot face o adevarata „afacere” din si cu Instagram, insa in momentul in care am primit solicitari de la branduri, am vazut adevaratul potential al contului meu si am inceput sa-l monetizez ca atare. Daca pana acum au fost blogurile cele care generau profit, astazi canalele social media au devenit noul El Dorado catre care se indreapta toti. Unul care promite, la fel ca in legenda, numeroase linguri de aur digitale.

– Câteva cuvinte pe care le asociezi cu Instagram şi cu experienţa ta cu aplicaţia.

Instagram este o retea care m-a prins. Initial, am perceput-o ca pe o joaca de copii. Copii mari! Ulterior, m-a sedus usor-usor, iar astazi simt o anumita dependenta de a verifica periodic notificarile primite. Este fascinant cate proiecte poti face si modul in care poti comunica cu urmaritorii. Spre exemplu, subiectele de moda, pe care le realizam la Antena1TV, veneau preponderent din curiozitatile celor care imi scriu pe Instagram. Primesc foarte multe mesaje, unele chiar foarte simpatice, de ingrijorare, atunci cand lipsesc o saptamana de pe sticla sau cand nu postez zilnic.
Ma bucura faptul ca in Romania Instagramul incepe sa aiba un succes exploziv, insa imi pare rau ca se intampla abia acum, dupa 6 ani de la lansare…

Brandurile din zona luxury – de moda si cele de beauty – (si nu numai, insa vorbesc despre cele cu care intru mai des in contact) isi doresc aparitii pe conturile de Instagram, acesta fiind locul ideal in care gasesti publicul tanar, catre care acestea se indreapta prin strategii evidente. Multe dintre numele mari ale modei isi lanseaza colectii pentru un target tanar, colectii ce au piese al caror pret pleaca si de la 50-70 de euro. Un produs si un pret special gandite pentru un consumator ce nu are neaparat venturi mari, insa care isi doreste “a piece of”, o “bucatica” din brandurile celebre. Cat despre cele de beauty, lucrurile stau clar. Produsele acestora pot fi cumparate de o plaja larga de consumatori tocmai pentru ca isi poate permite aproape oricine. Spre exemplu, un fan YSL in varsta de 15 ani, care nu isi permite geanta de 2000 de euro din cea mai recenta colectie, isi poate cumpara, in schimb, un ruj de 20 de euro si ramane cu senzatia ca totusi detine o particica din brandul YSL. Asadar, locul ideal sa advertizezi aceste rujuri, este tocmai cea mai mare comunitate de tineri – Instagram!

Pentru mine, Instagramul reprezinta o modalitate de relaxare. Este locul in care interactionez cu prietenii virtuali, cei care de multe ori sunt o sursa de inspiratie si pe ale caror conturi intru constant chiar daca nu ii pot urmari oficial pe toti. Este, de asemenea, locul in care postez despre lucrurile care imi plac, cu care cred ca am o compatibilitate si pe care le folosesc eu insami, asa cum sunt accesoriile Jimmy Choo si Marc Cain, produsele de beauty Dolce&Gabbana si Gucci sau modelele mele preferate de masini Mercedes-Benz de la Tiriac Auto. Postez si fragmente din materialele TV realizate pentru Antena1 sau aparitiile mele la evenimentele internationale de moda si impresii de la personalitatile pe care le intalnesc. Daca din astfel de postari pot fi si remunerata (desi asemenea colaborari nu se intampla zilnic), cu atat mai bine. Insa niciodata nu girez produse sau branduri in care nu cred sau pe care nu le folosesc contra cost. Instagramul, la fel ca Facebook-ul, la fel ca site-ul, la fel ca numele bloggerului, isi pierde orice urma de credibilitate cand devine o platform deschisa oricui isi doreste sa plasese un produs.

Si, inca un aspect, nu obisnuiesc sa postez cadouri, exceptie facand doar in cazul in care produsul aduce un element de noutate valoros si cu totul inedit pentru cititorii si urmaritorii mei, iar eu m-am indragostit iremediabil de el. Dar se intampla rarisim. Imi place sa cred ca cei care au placerea de a-mi trimite daruri, fac acest lucru din prietenie ori pentru ca imi apreciaza aria de expertiza sau pentru ca isi doresc un feedback sincer si personal in urma incercarii unui produs nou lansat.

– Un sfat catre tinerele, bloggerite sau nu, care vor sa castige bani din aceasta aplicatie?

In Romania, transformarea Instagramului intr-un business este o aventura aflata abia la inceput.

Eu am reusit sa vand un anumit procent din spatiul de pe Instagram, sa il monetizez, iar micile gratuitati m-ar impiedica sa obtin contracte pe termen lung. Este clar ca Instagramul, din punct de vedere financiar, este o zona cu un potential fantastic, ce nu a atins inca apogeul. Nici in Romania, nici peste granita.

Nu-mi propun sa dau un sfat, doar vorbesc din experienta. Consider ca ar fi indicat ca bloggerii sa nu isi mai posteze cadourile si sa nu mai accepte bartere. Nu fac altceva decat sa isi scada valoarea propriului cont de Instagram. In final, ei sunt marii perdanti, caci toti cei care le trimit produse isi fac publicitate gratuita, cand ar trebui sa plateasca pentru spatiul si vizibilitatea primite pe conturile lor. Desigur, fiecare este liber sa faca alegerile care considera ca il/o favorizeaza. Dar vazand ce se intampla in Italia, in America, in Asia, unde industria merge cu motoarele turate, e clar ca printr-o astfel de strategie, pe termen lung, bloggerii nu ar avea decat de castigat!

sursa: www.one.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

All Rights Reserved