mar, Apr 19th, 2016

Un fenomen surprinzator ia amploare: Criza de creioane colorate

Cererea pentru creioane a crescut atat de mult in ultima vreme incat unul dintre cei mai cunoscuti producatori a fost nevoit sa introduca ture suplimentare pentru a face fata.

Un fenomen surprinzator a luat amploare la nivel global: adultii s-au (re) apucat de colorat. Si sunt foarte seriosi in privinta asta.

Succesul urias cunoscut de cartile de colorat pentru adulti a insemnat pentru Faber-Castell, cel mai mare producator de creioane de lemn din lume, o crestere de doua cifre a vanzarilor. Compania a trebuit sa introduca mai multe schimburi la fabrica sa din Germania pentru a produce suficiente creioane, potrivit The Independent.

Companiile europene Staedtler and Stabilo fac la randul lor eforturi pentru a raspunde cererii, in timp ce cunoscutul producator american de creioane Crayola a lansat recent o linie de markere, creioane colorate si carti de colorat pentru adulti, conform CNN.

Oamenii mari iau in serios coloratul. Nu se mai multumesc cu setul standard de creioane in 36 de culori, ci prefera pachetele mai variate cu 72 sau chiar 120 de culori. De asemenea, doresc modele mai complicate si investesc in instrumente de colorat de calitate.

Cartile de colorat au fost marea surpriza de pe lista bestsellerurilor pentru multe librarii in ultimii ani. De exemplu, cel mai mare lant de librarii din Marea Britanie, Waterstones, a cunoscut intr-un singur an o crestere de 300% a cererii.

Totul a inceput in 2011, cand editura britanica Laurence King Publishing i-a cerut artistei scotiene Johanna Basford sa creeze o carte de colorat pentru copii, potrivit New York Post. Astfel a aparut „Secret Garden„, destinata copiilor mai mari. Insa adultii au inceput sa o cumpere pentru ei insisi.

Fenomenul a lovit mai intai in Franta, tara in care s-au vandut prima data 1 milion de copii din „Secret Garden”. A urmat China. La patru luni de la publicare, s-au vandut aici 3 milioane de copii. O alta piata majora a fost Brazilia, care a ajuns chiar sa se confrunte cu o lipsa de creioane colorate, potrivit agentiilor de stiri. Librariile din Marea Britanie au vandut 1,5 milioane de copii. Urmatoarea carte de colorat a lui Basford, „Enchanted Forest”, a fost, de asemenea, un mare succes.

Alte bestselleruri din aceeasi categorie sunt „Animal Kingdom” de Millie Marotta si „The Mindfulness Colouring Book” de Emma Farrarons. De altfel, trei dintre cel mai bine vandute carti pe Amazon anul trecut au fost carti de colorat pentru adulti, potrivi Quartz.

Multi vad in entuziasmul adultilor pentru cartile de colorat o manifestare a dorintei de a scapa de agitatia lumii digitale. Insa, potrivit lui Najeeb Khan, fondatorul unui club de colorat pentru adulti, tocmai aparitia retelelor sociale este ceea ce a stimulat cultivarea acestui hobby in ultimii ani, pentru ca a facut mai usor ca „lucrarile” sa fie impartasite celorlalti, scrie Forbes.

Putem vorbi de o forma de relaxare, de o expresie a sindromului Peter Pan sau de un comportament nostalgic, insa nu de o tendinta efemera. Nici gand ca adultii sa se fi plictisit, spun reprezentantii companiilor de carti de colorat, care se asteapta la vanzari la fel de spectaculoase anul acesta.

sursa: www.ziare.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

All Rights Reserved