Cei mai buni şefi din 2012: n-o să-ţi vină să crezi ce le-au dat angajaţilor




Managerii nu s-au făcut remarcaţi în 2012 doar prin concedieri, tăieri de salarii sau ieşiri nervoase. Unii dintre şefi şi-au lăsat subalternii cu gura căscată prin gesturile lor altruiste.

1. Şefa unui lanţ de restaurante i-a făcut cadou UN MAGAZIN unui angajat. Kat Cole, preşedinta companiei americane Cinnabon, s-a deghizat ca patiser începător într-unul dintre restaurantele pe care le deţine, în cadrul unui show TV. Cole a vrut să afle de ce vânzările magazinului sunt mereu în creştere, în ciuda crizei economice şi a competiţiei dure din piaţă.

După câteva zile de lucru i-a fost clar că totul se datorează unuia dintre manageri, Miguel. Şefa a luat decizia de a-i face cadou managerului magazinul pe care îl conduce. Acesta a trecut de la statutul de simplu angajat la patron în regim de franciză. “Nu mă pot abţine să nu plâng”, a spus Miguel în clipa în care a primit vestea cea mare.

2. În ultima zi de serviciu, un manager le-a împărţit salariaţilor câte 1.000 de dolari pentru fiecare an petrecut în firmă. Americanul Howard Cooper a decis să le acorde un bonus angajaţilor săi în momentul în care s-a retras din compania pe care a condus-o vreme de zeci de ani. Suma trecută pe cec: câte 1.000 de dolari pentru fiecare an petrecut în firmă.

Pentru un angajat ca Bob Jenkins, care a lucrat ca mecanic vreme de 26 de ani în firma lui Cooper, suma primită a fost substanţială. “Am fost şocat, nu mă aşteptam la aşa ceva”, a declarat mecanicul care s-a văzut brusc cu 26.000 de dolari în buzunar.

3. Un şef le-a dat subalternilor vacanţă nelimitată. Jeb Banner, CEO al firmei SmallBox Web, i-a anunţat pe cei 15 angajaţi ai firmei SmallBox Web că pot să lucreze de oriunde vor, de pe plaja unei insule exotice sau din pat, cu condiţia să fie conectaţi la reţeaua companiei şi să-şi predea proiectele la timp. Ei pot să-şi ia câte zile de vacanţă vor, atâta timp cât îşi reglează singuri calendarul de lucru.


4. Mâncarea gratis pentru toţi angajaţii şi câte un smartphone cadou. Prima mutare inteligentă a noului CEO al Yahoo, Marissa Mayer a fost aceea de a oferi mâncare la liber pentru toţi angajaţii din sediul central.

Angajaţii Yahoo au primit şi câte un smartphone cadou: ei au avut de ales între un iPhone 5, Samsung Galaxy S III, HTC One X, HTC EVO 4G LTE şi Nokia Lumia 920. Ideea era ca angajaţii Yahoo să aibă telefoane similare cu ale utilizatorilor şi deci experienţe similare şi să înţeleagă mai bine cum arată serviciile Yahoo la nivel de utilizator.

5. Firma unde şefii nu există. Cei mai buni şefi sunt cei care nu există. Încă de la înfiinţare, firma americană Valve Corp. care produce jocuri video, a decis să aibă o ierarhie plată, în care şefii NU există. Salarizarea fiecărui angajat este stabilită în funcţie de evaluările realizate de colegi.

Recrutările se fac în echipă, iar la decizia de angajare poate participa oricine. Promovările nu există la Valve, există doar proiecte noi. Timpul de lucru este stabilit de fiecare angajat în parte, în funcţie de proiectele la care lucrează.

sursa: www.realitatea.net

 
 

Leave a Reply

 

Like, ca să fii INFORMAT