lun, Oct 13th, 2014

A creat aplicatia care ii sperie pe taximetristi. Povestea fondatorului unui imperiu de 18 miliarde

 

maxresdefault (1)

Uber, serviciul de transport care a declansat proteste ample din partea taximetristilor din numeroase tari, a fost evaluat recent la 18 miliarde de dolari, ceea ce-l face pe seful companiei din San Francisco, Travis Kalanick, miliardar.

Insa lucrurile nu au mers intotdeauna atat de bine pentru Kalanick.

Uber este al treilea dintr-o serie de startup-uri pe care acesta le-a pus pe picioare si primul care a avut cu adevarat succes.

Dar Kalanick a avut nevoie de ani de zile pentru a ajunge acolo unde este acum. La un moment dat, inainte ca Uber sa existe, a cerut intrarea sub protectia legii falimentului si, pentru a face fata situatiei financiare, dormea in casa parintilor sai.

Business Insider povesteste cum a reusit acesta, in cele din urma, sa construiasca imperiul Uber.

Viitorul CEO al Uber a crescut in Northridge, Los Angeles. Cand era mic isi dorea sa fie spion.

lucra in domeniul comertului cu amanuntul. Astfel ca, in adolescenta, Kalanick mergea din usa in usa pentru a vinde cutite Cutco.

La 18 ani a lansat prima sa afacere, un curs de pregatire pentru examenul SAT, numit New Way Academy.

Ulterior, a intrat la University of California, Los Angeles – „U.C.L.A.”, insa a renuntat la facultate in 1998 pentru a lucra la Scour, un motor de cautare peer-to-peer, impreuna cu colegii sai Michael Todd si Vince Busam.

Dupa ce mai multe companii din industria divertismentului au dat Scour in judecata pentru incalcarea drepturilor de autor, Kalanick a apelat la capitolul 11 din Legea falimentului din SUA.

A revenit apoi cu RedSwoosh, o companie de software pe care a reusit sa o vanda in 2007 gigantului american Akamai, pentru 23 de milioane de dolari.

Devenit milionar, Kalanick a ajuns sa detina o casa mare, cu un bucatar personal. In locuinta sa se adunau frecvent antreprenori din IT, printre care Aaron Levie, fondatorul Box, companie care ofera servicii de stocare in cloud, pentru a discuta idei de afaceri.

Kalanick si-a petrecut primul an in calitate de milionar calatorind in jurul lumii. A vizitat Spania, Japonia, Grecia, Islanda, Groenlanda, Hawaii, Franta, Australia, Portugalia, Insulele Capului Verde si Senegal.

Uber s-a nascut in Franta, intr-o iarna cu multa zapada

Ideea care a stat la baza fondarii Uber a aparut in 2008, la o conferinta din domeniul tehnologiei, LeWeb, din Franta, intr-o iarna cu multa zapada, cand oamenii nu reuseau sa gaseasca taxiuri disponibile.

Prima versiune a serviciului, UberCab, a fost construita de Garrett Camp si Kalanick in 2009, cu ajutor din partea a doi prieteni ai lui Camp, Oscar Salazar si Conrad Whelan.

La inceputul anului 2010, Ryan Graves a fost numit in functia de manager general al UberCab si, mai apoi, CEO. Serviciul a fost lansat in iunie 2010 in San Francisco si, desi tarifele erau mai mari comparativ cu cele ale taxiurilor obisnuite, a cunoscut un mare succes. Totusi, investitorii nu s-au inghesuit la inceput.

In vara lui 2010, Uber a reusit sa stranga suma de 1,25 milioane. In luna decembrie a aceluiasi an, postul de CEO a fost preluat de Kalanick, iar Graves a devenit din nou manager general.

Personalitatea lui Kalanick, descris de apropiati ca fiind „nechibzuit” si „arogant”, este motivul pentru care Uber a cunoscut un succes atat de mare, potrivit sursei citate. Dupa San Francisco, serviciul s-a extins rapid. In prezent, opereaza in peste 130 de orase din 45 de tari.

Uber a fost evaluata la 18 miliarde de dolari in iunie.

Ce este Uber?

Uber este o aplicatie pentru smartphone care face legatura intre persoanele aflate in cautarea unui mijloc de transport si cei mai apropiati soferi, profesionisti sau neprofesionisti, inscrisi in program.

Contravaloarea calatoriei, calculata in functie de factori ca distanta, viteza, conditiile de trafic si cele meteorologice, se retine automat din contul pasagerului.

In conditiile in care popularitatea si cota de piata a serviciului au crescut substantial in ultimii ani, Uber a devenit tinta protestelor taximetristilor din SUA si Europa, care sustin ca acesta nu respecta reglementarile din domeniu si face concurenta neloiala.

Aplicatia a fost chiar interzisa in cateva orase.

sursa: www.ziare.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved