Dum, Sep 28th, 2014

Cheia succesului în afaceri. Zece sfaturi pentru reuşită, oferite de magnatul Richard Branson

 

sir-richard-branson

Britanicul Richard Branson, cel care a pus bazele casei de discuri Virgin şi companiei aviatice Virgin Atlantic Airways, prezintă câteva secrete ale succesului în afaceri în cartea sa, “Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School”.

Nu face nimic din ceea ce nu îţi face plăcere

Aceasta este prima recomandare pe care le-o face Branson celor care vor să aibă succes în afaceri.

Fă-te remarcat

“Asigură-te că apari pe prima pagină a ziarelor, nu în rubrica neagră. Trebuie să ieşi în faţă şi să ştii să te vinzi”, consideră magnatul britanic.

Alege înţelept numele mărcii

În viziunea lui Branson, atunci când botezi un brand trebuie să te gândeşti cum poţi beneficia de pe urma lui. În cazul său, „Virgin” sugerează plusvaloare, servicii mai bune şi prospeţime.

Nu poţi conduce o afacere fără să îţi asumi nişte riscuri

Orice investiţie presupune nişte riscuri, aşadar trebuie să fii pregătit şi de un potenţial eşec, consideră Branson.

Prima impresie reprezintă totul. La fel şi a doua

Prima impresie este cea care îl determină pe client să te aleagă şi a doua oară. În cazul lui Branson, clienţii care apelează la Virgin Airways şi a doua oară o fac pentru că a-şi recupera un bagaj sau pentru a li se rezolva o solicitare. Deci, şi a doua impresie trebuie să fie la fel de bună.

Perfecţiunea este de neatins

„Este periculos să faci oamenii să creadă că au făcut ceva perfect”, consideră magnatul, motiv pentru care nu i-a spus niciodată nimănui că a făcut ceva perfect.

Clientul are de cele mai multe ori dreptate

Clientul are tot timpul dreptate… atunci când nu greşeşte. „Nu trebuie să construieşti o afacere fără să te gândeşti că va trebui să-l satisfaci pe client”, se mai arată în cartea lui Branson.

Defineşte-ţi marca

Atunci când vine vorba de definirea mărcii, Branson nu le recomadă oamenilor să facă ceea ce a făcut el cu brand-ul „Virgin”, deoarece acesta activează în mai multe domenii. Cel mai important, în viziunea sa, este să promiţi mai puţin şi să realizezi mai mult decât ai promis.

Explorează teritorii noi

Afaceristul britanic compară această experienţă cu marile descoperiri ştiinţifice sau geografice. Explorează teritorii restrânse, care pot genera idei creative şi inovaţii.

Nu toti s-au născut pentru a fi CEO

Managerul unei companii trebuie să fie omul care „scoate ceea ce este cel mai bun la angajaţii săi”. Nu tuturor le reuşeşte asta, iar acest lucru este unul bun.

sursa: www.gandul.info

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved