joi, Feb 25th, 2016

Doi frati au facut o schimbare minora la afacerea lor si au ajuns sa vanda produse de 100 de milioane de dolari

Doi frati din Statele Unite, care se chinuiau sa faca bani din vanzarea de tricouri, au ajuns sa se imbogateasca dupa ce au facut o schimbare minora la afacerea lor.

Business Insider prezinta povestea lui John si a lui Bert Jacobs, fondatorii companiei de haine Life Is Good.

Ei au copilarit intr-un cartier din Boston, Massachusetts, si isi amintesc de acea perioada cu drag, pe care o descriu drept „perfect de imperfecta”.

Al doilea etaj al casei in care locuiau nu avea incalzire, iar tatal lor le spunea mereu ca aerul cald urca pana acolo si ca oricum cei mici prefera sa stea la parter in timpul iernii.

Insa copiii fiind, nu prea bagau de seama neajunsurile, iar de fiecare data cand se intorceau de la joaca, Bert, John, ceilalti doi frati si cele doua surori povesteau ce li s-a intamplat bun in ziua respectiva.

Iar acest lucru le-a ramas intiparit in minte. „In loc sa ne plangem de cat de prost ne-a mers, mama noastra ne indemna intotdeauna sa ne concentram pe chestiile pozitive. Ne-a insuflat sa fim optimisti”, au marturisit antreprenorii.

Familia Jacobs a trecut printr-o tragedie, in perioada cand John si Bert se aflau la gimnaziu: parintii au avut un accident de masina, iar tatal a fost ranit atat de grav incat si-a pierdut abilitatea de a-si misca mana dreapta.

Din aceasta cauza, barbatul a fost stresat si tipa la copii. Insa mama lor reusea sa-l tempereze si le canta ca si pana atunci, le citea povesti si ii ajuta la teme.

„Optimismul era la ordinea zilei in familia noastra, chiar si in momente ca acestea”, isi amintesc cei doi.

Calatoria care le-a schimbat viata

In 1988, cand aveau 20, respectiv 23 de ani, John si Bert au decis sa faca o excursie din California pana in Boston, care a durat sase saptamani. Scopul: sa isi dea seama ce au de gand sa faca cu viata lor.

„Am pornit la drum cu un teanc mic de bani, o harta a SUA, cateva casete cu melodii si cam atat”, au mentionat acestia.

Insa planul lor a functionat: au realizat ca vor sa devina antreprenori, astfel ca le-a intrat in cap ideea de a-si pune pe picioare o afacere.

Ajunsi acasa, cei doi s-au mutat inapoi cu parintii si au inceput sa vanda tricouri, sub sigla „Jacob’s Gallery”. Principalele „piete de desfacere” au fost caminele de studenti si targurile organizate pe strazile din Boston.

„Credeti ca am dat lovitura din prima? Nici pe departe”, isi amintesc acestia.

Cei doi frati stiau ca studentii reprezinta tinta principala, insa nu reuseau sa creeze o legatura cu ei.

Insa nu au renuntat la ideea lor de afacere, asa ca au decis sa investeasca intr-o camioneta luata la mana a doua, pe care au dat 2.100 de dolari, cu care au mers la toate facultatile de pe Coasta de Est.

Si-au botezat masina „The Enterprise” deoarece cuprindea toata afacerea lor: ei si tricourile pe care voiau sa le vanda.

„Am esuat de nenumarate ori, dar am continuat sa incercam” – asa au descris excursiile lor cu camioneta din camin in camin.

S-au straduit sa-si dea seama care e problema: tricourile aveau un design prost gandit sau si-au ales gresit categoria de consumatori, pentru ca studentii nu au prea multi bani de cheltuit pe haine.

„Trebuie sa incerci. Exista doua optiuni: fie reusesti, fie inveti din greseli”, sustin cei doi frati.

In acea perioada, iubita lui Bert l-a parasit, deoarece considera ca el nu are niciun viitor, avand in vedere ca avea aproape 30 de ani si impartea o camioneta cu fratele sau.

Insa asta nu i-a impiedicat sa-si urmeze visul si sa nu-si rateze adevaratul potential. Aceasta gandire i-a motivat sa mearga inainte, indiferent cat de prost mergeau vanzarile.

Optimismul e la putere

La un moment dat, cand au ramas in cont cu doar 78 de dolari, John si Bart au stat de vorba despre cat de greu este sa fii optimist intr-o lume atat de negativista.

„Cum ar fi ca cineva sa fie mereu fericit indeferent de ce se intampla?” – s-au intrebat cei doi frati.

In consecinta, John a facut o schita unei persoane boeme, cu o bereta pe cap, ochelari de soare, care afisa un zambet mare pe fata. Acesta a devenit noul model imprimat pe tricoul, pe care l-au prezentat in cadrul unei petreceri pentru studenti.

Iar reactiile pozitive nu au incetat sa apara.

Drept urmare, ei au au imprimat „Life Is Good„, noul lor slogan – care ulterior a devenit numele companiei – pe 48 de tricouri, pe care le-au pus la vanzare la un targ din Cambridge, Massachusetts, in 1994.

Tricourile s-au vandut in mai putin de o ora. A fost scanteia de care aveau nevoie.

Ulterior, persoana fericita schitata de John a convins patroana unui magazin sa cumpere 24 de tricouri, care au avut un succes urias la clienti. Ei si-au botezat „mascota” cu numele de Jake, iar ulterior au aflat ca e prescurtarea de la Jacobs, care inseamna „totul va fi bine”.

Pana la finalul acelui an, firma lor, Life Is Good, a vandut tricouri in valoare de 87.000 de dolari.

Cererea pentru hainele lor cu mesaje pozitive a explodat, asa ca au decis sa angajeze o persoana pe pozitia de business manager. Era vorba de Kerrie Gross, fata din apartamentul de deasupra locuintei parintilor lor.

Dupa un an, compania a avut o cifra de afaceri de 262.000 de dolari. Increzatori in succesul lor, ei si-au mutat sediul intr-un container, in 1996.

De la un milion la 100 de milioane de dolari

Ulterior, in 1997, vanzarile au depasit pragul de un milion de dolari, au angajat inca trei persoane si au ajuns intr-o cladire de birouri. Iar umorul a guvernat atmosfera de la locul de munca.

Intre timp, Life Is Good si-a extins gama de produse, iar acum are 160 de angajati, vanzarile depasesc 100 de milioane de dolari, hainele lor se gasesc in peste 4.500 de magazine, iar 10% din profit e donat pentru a ajuta copiii defavorizati.

Cei doi frati sustin ca succesul lor e datorat optimismului si capacitatea de a raspandi mesaje pozitive.

sursa: www.ziare.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

All Rights Reserved