lun, Sep 9th, 2013

Greseli de management la Apple in lipsa lui Steve Jobs

 

Desi Apple are o imagine foarte buna, de-a lungul istoriei sale a fost o perioada, de la mijlocul anilor ’80 pana la mijlocul anilor ’90, cand Steve Jobs fusese inlaturat, in care conducerea a luat decizii gresite.

Mai multi reporteri de la Fast Company, impreuna cu Max Chafin, au scris o carte, Design Crazy, care este o istorie a companiei realizata pe baza informatiilor furnizate de fosti angajati sau de „surse” din interiorul Apple, conform BusinessInsider.

O parte foarte interesanta din carte este aceea in care sunt descrise marile greseli facute de conducerea Apple in perioada fara Jobs.

Apple prezenta produse inainte ca acestea sa fi fost finalizate

„(Apoi CEO Apple, John) Sculley a facut o demonstratie in cadrul Consumer Electronics Show (CES), unde a prezentat Newton conectat la IIFX, care era un Mac monstru, de dimensiunile unei valize. Acesta era modul in care Apple isi facea treaba. Erau, intr-un fel, secretosi, dar in momentul in care un produs functiona, sau abia daca functiona, aratau produsul tuturor. Apoi, timp de doi ani, primeau intrebati din piata unde este (produsul prezentat)”.

„Apple a incercat sa produca multe serii de produse diferite”

„Am fost o companie mica ce incerca sa se impuna pe piata, asa ca am incercat sa ne implicam peste tot unde am putut. Am avut trei linii de desktop-uri, doua linii de notebook-uri, trei linii de imprimante. Ecrane, Tastaturi. Nu am putut sa le dezvoltam pe toate la un nivel la care sa fi fost un proiect excelent. Au fost multe presiuni pentru reducerea costurilor, si pentru reducerea timpului necesar pana la intrarea pe piata. Devenise o batalie foarte mare”.

„Managementul a favorizat reducerea costurilor, in detrimentul unui design bun”

„Am lucrat la o serie de concepte interesante. Dar atunci cand CEO era Gil Amelio, designul nu insemna nimic. Am fost o companie condusa de marketing care nu s-a concentrat pe design sau chiar pe livrarea de produs. Devenisem doar un alt producator de PC-uri”.

„Apple nu a putut livra produse importante”

„A fost un proiect, cu nume de cod Copland, care trebuia sa fie urmatoare generatie de sisteme de operare Apple. A fost, probabil, cel mai prost condus proiect la Apple. Termenul limita era mereu amanat. Dupa cativa ani, a fost clar ca acesta nu va fi niciodata vandut”

„A permis partenerilor inferiori sa-i erodeze propria marca”

Conform lui Chafrin, „situatia era chiar mai proasta in divizia de software. Microsoft Windows, considerat odata ca fiind o copie inferioara, pusese stapanire pe piata PC-urilor. Decat sa se concentreze pe urmatoarea generatie a sistemului de operare, Apple a incercat sa isi majoreze cota de piata acordand licente Mac OS catorva companii producatoare de hardware.

Stephen Kahng, seful companiei Power Computing, una dintre cele care primisera licenta de la Apple, a promis ca va aduce venituri. Aceste computere ieftine, promovate sub marcile SuperMac, Genesis si Power Computing, au contribuit la o crestere usoara a cotei Apple pe piata sistemelor de operare, dar a erodat brandul companiei.Vanzarile de Mac au scazut”.

Sursa: Business24.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved