Dum, Sep 28th, 2014

În 2013, cine se angaja la Google trebuia să răspundă la întrebarea “Câţi bani ai cere pentru a spăla toate ferestrele din Seattle?”. La ce întrebări trebuie să răspundă acum

 

hqdefault

Google a anunţat anul trecut că va renunţa, în cadrul interviurilor pentru angajare, la întrebările bizare de genul “Câţi bani ai cere pentru a spăla toate ferestrele din Seattle?”, în favoarea unor întrebări care să arate abilităţile unui candidat, precum “Dă-mi exemplu de un moment în care ai rezolvat o problemă analitică dificilă”, notează Business Insider.

Un nou videoclip publicat de gigantul IT arată un alt motiv pentru care Google a trecut la un set standardizat de întrebări, şi anume prevenirea discriminării de sex şi rasă, scrie Business Insider.

Prezentarea arată că Google face eforturi de a îmbunătăţi diversitatea în rândul angajaţilor săi, după ce a ajuns la concluzia că doar 30% din angajaţii gigantului IT sunt femei şi doar 5% sunt negri sau hispanici.

Într-un video de aproximativ 20 de minute şi 50 secunde, un director din Google explică modul în care un studiu din 2005 arată că, având criterii stabilite şi întrebări standardizate, angajatorii nu vor mai lua decizii de angajare părtinitoare.

În acest studiu, participanţilor le-au fost prezentate CV-urile cu nume de sex masculin şi de sex feminin, şi li s-a cerut să aleagă CV-ul potrivit pentru postul tradiţional de sex masculin de şef al poliţiei.

Reprezentantul Google spune că participanţii au preferat candidaţii de sex masculin, iar când au fost întrebaţi de ce nu au ales o femeie, au răspuns că în opinia lor candidatului de sex feminin în cauză i-a lipsit fie inteligenta “de stradă”, fie inteligenţa „de şcoală”.

În loc de a pune întrebări aleatorii, compania recurge la întrebări legate în mod specific de calităţile pe care le caută pentru postul respectiv.

„Fiecare întrebare în protocolul nostru dintr-un interviu este legată de o competenţă pe care ştim că trebuie să o aibă candidatul pentru a putea excela, iar apoi să ne asigurăm că, dacă am intervievat cinci persoane pentru un post, toate cele cinci persoane au răspuns la aceleaşi întrebări exacte”, spune directorul din cadrul Google.

sursa: www.gandul.info

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved