vin, Aug 9th, 2013

Yahoo îl plăteşte pe fondatorul Tumblr cu 110 milioane de dolari ca să nu plece din companie timp de patru ani

 

David Karp, americanul de 26 de ani care şi-a vândut platforma de blogging Tumblr grupului Yahoo în luna mai, pentru 1,1 miliarde de dolari, a primit o ofertă de gigantul online pentru a mai rămâne în companie patru ani, în schimbul unui pachet salarial de 110 milioane dolari, conform publicaţiei AllThingsD, citată de Business Insider.

Într-o documentaţie depusă la autoritatea bursieră din SUA (SEC), Yahoo a dezvăluit că este pregătită să-i ofere lui Karp un pachet de acţiuni cu opţiune specială de vânzare evaluat la 29 milioane de dolari, acţiuni convenţionale de 41 de milioane de dolari şi 40 de milioane de dolari cash. Salariul mediu se ridică la 27,5 milioane de dolari pe an.

În aceleaşi documente se menţionează că Tumblr avea 16,6 milioane de dolari în bancă la momentul achiziţiei de către Yahoo.

La jumătatea lunii mai, Yahoo! a anunţat că va prelua Tumblr, serviciu care găzduieşte 108 milioane de bloguri, pentru 1,1 miliarde de dolari, directorul general Marissa Mayer încercând să atragă mai mulţi utilizatori şi contracte de publicitate. Conform anunţului făcut în primăvară, Tumblr, cu sediul central în New York, va continua să găzduiască cele peste 108 milioane de bloguri, iar directorul general fondator al companiei, David Karp, în vârstă de 26 de ani, va răspunde în continuare de site.




Karp a obţinut în urma tranzacţiei un câştig personal, în cash, de 253 milioane de dolari, potrivit estimărilor PrivCo, companie de cercetare specializată în firme cu acţionariat particular.

Karp a monetizat munca depusă în ultimii 6 ani la Tumblr după ce evitat să pună accentul pe creşterea veniturilor companiei, în pofida numărului ridicat de vizualizări şi celor 108 milioane de bloguri pe care le găzduieşte.

Compania a început să accepte spoturi publicitare pe platformă abia anul trecut. În 2010, Karp declara pentru Los Angeles Times că se opune publicităţii pe internet, care îi “întoarce stomacul pe dos”.

În final, Tumblr a adoptat un model de publicitate care permite utilizatorilor să plătească pentru a-şi promova postările pe site. Compania a extins programul de advertising către versiunea mobilă a serviciilor, în încercarea de a deveni profitabilă. Potrivit PrivCo, Tumblr a înregistrat anul trecut venituri de aproximativ 13 milioane de dolari, fără a trece pe profit.

Lipsa profitului a fost unul dintre motivele pentru care a fost acceptată oferta Yahoo, afirma Karp.

Karp a fondat Tumblr cu banii şi experienţa câştigate din poziţia de consultant software la site-ul UrbanBaby. Fondatorul Tumblr a crescut în Manhattan. La vârsta de 17 ani, Karp a renunţat la liceu şi s-a mutat singur în Tokyo. A fondat Tumblr trei ani mai târziu, când a revenit la New York. CEO-ul Tumblr nu a terminat încă liceul.

sursa: www.zf.ro

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

All Rights Reserved