lun, Iul 14th, 2014

În Japonia, Fujitsu şi Toshiba cultivă legume în fabrici în care pe vremuri făceau supercomputere

 

În încercarea de a fi competitive în sectorul electronicelor, unde luptă din greu cu firmele sud-coreene şi cu cele chineze, firmele japoneze precum Fujitsu sau Toshiba au început să cultive legume în fabrici în care făceau pe vremuri supercomputere şi microchip-uri,  scrie The Wall Street Journal.

Haruyasu Miyabe conducea o linie de producţie de chip-uri de computere la o fabrică Fujitsu din Japonia. Într-o zi directorul fabricii i-a spus lui Miyabe să se pregătească pentru o schimbare de carieră.

„De mâine veţi produce salată”,  îşi aminteşte el că i s-a spus.

Pe fondul unei perioade dificile pentru industria japoneză de electronice, Fujitsu a închis una dintre cele trei linii de fabricaţie de chip-uri ale fabricii în 2009. Acum, echipa condusă de Miyabe cultivă salată într-o cameră sterilă unde se construiau pe vremuri „creierele” gadgeturilor hi-tech.

 „Ne gândeam să facem un centru de date sau un call center, dar era dificil de obţinut aprobarea”, spune Miyabe, care se mândreşte cu noul produs ca şi cum ar fi proprietar.  

Dar Fujitsu nu este singura firmă care a făcut tranziţia de la placa de baze la plug. În competiţia cu companiile rivale din Coreea de Sud şi din China pentru produse precum televizoare şi smartphone-uri, mai mulţi giganţi japonezi din domeniul electronicelor convertesc fabrici nefolosite în ultimii ani la agricultură.

Luna trecută, pe când Fujitsu a început să vândă salată produsă în fabrica Aizu-Wakamatsu, Toshiba a anunţat că va începe producţia de legume într-o fabrică în care producea cândva dischete, şi care nu mai fusese folosită în ultimii douăzeci de ani. Tot anul trecut Sharp a început să testeze în laborator cultivarea căpşunilor într-un spaţiu acoperit din Dubai, folosind tehnologiile proprii de iluminat şi de purificare a aerului.

Salata hi-tech Fujitsu e mai scumpă decât cea obişnuită. La un supermarket de lângă Tokio, o pungă mică de salată Fujitsu costa 3 dolari, cu aproape 1 dolar mai mult decât o căpăţână de salată obişnuită.

Toshiba spune că are nevoie de producţie la scară largă pentru a face profit din această afacere. Compania intenţionează să cultive trei milioane de căpăţâni de salată pe an şi estimează vânzări anuale de 2,9 milioane de dolari până în anul fiscal 2015.

Fujitsu porneşte însă modest, cu o producţie de 3.500 de căpăţâni de salată pe zi, dar spune că dacă lucrurile vor merge bine, intenţionează să producă salată de aproximativ 4 milioane de dolari pe an până în anul fiscal 2016, faţă de vânzări de 1,5 milioane dolari estimate pentru anul acesta. 

sursa: www.zf.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved