Dum, Iun 16th, 2013

Opt companii mari foarte religioase

 

Politica si religia sunt doua subiecte extrem de sensibile atat in cercul de prieteni, cat si in mediul de afaceri.

Cu toate acestea, cateva mari companii americane din variate domenii au imprimat o nota puternic religioasa serviciilor oferite clientilor lor.

Fondat in 1946, in Hapeville, de baptistul Truett Cathy, Chick-fil-A s-a dezvoltat intr-unul dintre cele mai mari lanturi de fast-food din SUA, cu peste 1.500 de restaurante in 39 de state.

Din ratiuni religioase promovate de fondatorul sau, Chick-fil-A este inchis duminica, iar cantitati semnificative de bani sunt donate grupurilor conservatoare, scrie Business Insider.

Inclinatia religioasa a companiei a declansat controverse anul trecut, cand fiul lui Truett si presedinte al Chick-Fil-A, Dan Cathy, a facut unele comentarii despre casatoriile intre homosexuali, declarand in numele companiei ca spirjina “foarte mult familia, definitia biblica a unitatii familiei” .

Retailerul Forever 21 are inscriptionat in partea de jos a tuturor sacoselor sale unul dintre cele mai citate versete din Noul Testament, Ioan 3:16, dovada a convingerilor religioase ale proprietarilor magazinului, familia Chang.

Jin Sook Chang a declarat pentru Bloomberg anul trecut ca magazinul are radacini religioase, afirmand ca Dumnezeu i-a spus sa deschida un magazin, iar acesta va avea succes.

Magazinul a fost criticat in vara anului 2011, cand a lansat o serie de tricouri inscriptionate cu mesaje precum “Iisus te iubeste” sau “Sfant”.

Tyson Foods, din industria alimentara, este, de asemenea, o companie foarte religioasa care promoveaza spiritualitatea la locul de munca.

Fondatorul John Tyson vorbeste deschis despre convingerile sale crestine, iar valorile companiei au la baza mesaje religioase.

Din 2000, compania a angajat aproximativ 120 de preoti care sa ofere “asistenta pastorala plina de compasiune” angajatilor sai.

Compania aeriana Alaska Airlines le ofera pasagerilor versete din Biblie odata cu pranzul, o traditie cu o vechime de cateva decenii.

Fondatorul hotelului Marriott, John Willard Marriott, a fost un mormon practicant.
Dupa ce acesta a murit in 1985, mostenirea sa religoasa a supravietuit in cadrul lantului hotelier condus in familie, care pune la dispozitia oaspetilor Cartea Mormonilor impreuna cu Biblia.

Recent, compania a anuntat ca nu va mai oferi in camerele sale de hotel serviciul pay-per-view, prin care platesti doar pentru programele pe care le vizionezi, pentru posturile pentru adulti.

Interstate Batteries, producator de baterii auto, sustine pe site-ul sau oficial ca misiunea sa este “de a-l slavi pe Dumnezeu asa cum asiguram produse de calitate clientilor nostri din toata lumea”. Fostul presedinte al companiei, Norm Miller, a fost apreciat anul trecut de Universitatea baptista din Dallas pentru “conducerea sa crestina puternica la Interstate Batteries precum si in comunitate”.

Trijicon, companie din industria de armament, a starnit valva in 2010, cand, in urma unei investigatii, s-a descoperit ca insera mesaje biblice codificate pe dispozitivele optice de ochire ale armelor folosite de soldatii americani.

Reprezentantii companiei au recunoscut ca practica a inceput sub conducerea fondatorului acesteia, Glyn Bindon, ucis intr-un accident de avion in 2003.

Directorul executiv al Timblerland, Jeff Swartz, este cunoscut pentru eforturile sale de a promova responsabilitatea sociala in mediul corporate. Astfel, Swartz a intrerupt colaborarea cu o fabrica chineza care incalca drepturile omului, motivandu-si decizia prin prisma propriei sale credinte iudaice.

sursa: www.ziare.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

forex markets news
All Rights Reserved